Greedfall (PS4) - okladka

Greedfall (PS4)

Premiera:
10 września 2019
Premiera PL:
10 września 2019
Platformy:
Gatunek:
Akcja / RPG
Język:
- napisy
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (0)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (1)

Opis Greedfall (PS4)
Kawira @ 12:38 11.02.2017
Maciej "Kawira" Domański

Śr. długość gry: 21h 0min

+ czaswięcej

Greedfall to gra akcji RPG inspirowana XVIII wiecznym barokiem. Za projekt odpowiada zaprawione w gatunku studio Spiders znane między innymi za sprawą Bound By Flame oraz The Technomancer.

Gracz wciela się w jednego z wielu oportunistów, którzy przybywają masowo na nowo odkrytą wyspę w poszukiwaniu bogactwa. Okazuje się ona zamieszkana przez plemiona władające magią i szybko dochodzi do konfliktu pomiędzy obiema stronami.

Rozgrywka skupia się przede wszystkim na starciach bronią białą, palną oraz magią, ale nie brakuje również opcji przekradnięcia się obok patroli nieprzyjaciela. Trafiają się też sytuację pozwalające na dyplomatyczne rozwiązanie problemów. Tradycyjnie nie zabrakło rozbudowanego craftingu pozwalającego na własnoręczne tworzenie narzędzi zniszczenia.

Screeny z Greedfall (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosprofesjonalista19   @   20:11, 19.09.2019
I jak grał ktoś z mieszkańców? Uśmiech jak to wygląda - gra jest warta ogrania? Bo kusiiii
0 kudosshuwar   @   07:26, 20.09.2019
Cytat: profesjonalista19
I jak grał ktoś z mieszkańców?
A już dostałem wypieków, że wreszcie ktoś w to zagrał i właśnie się podzielił przeżyciami Uśmiech Uśmiech Uśmiech

Profesjonalista, Osz Ty! Pokręcony
Diabelski pomysł

No mnie też kusi i chyba się złamię za niedługo, bo na Metacritic nadal wysokie oceny.
3 kudosDirian   @   19:33, 20.09.2019
Ja kupiłem na Steam, w sumie żeby sprawdzić czy gra jest warta tych ~ 200 zł - bo nie ma dema. Pograłem około 1.5h i skorzystałem z opcji zwrotu kasy. Nie dlatego, że gra jest słaba, ale początek mnie nie porwał. Po oczach kłuje ograniczony budżet studia, co przekłada się na koślawe animacje, kiepskie modele postaci i ogólnie, takie trochę gothicowe "drewienko" (tam jednak miało to swój urok, tutaj po prostu przeszkadza). Gra też na pewno nie wygląda tak ładnie jak na screenach (detale ultra na PC), choć podobno leśne lokacje prezentują się sporo lepiej niż miejskie. Nie do końca przekonuje mnie system walki, który wydaje się monotonny i też wiejący próbą wyciśnięcia czego się da z jednak dość niskiego budżetu. Czegoś tu brakuje, mam wrażenie, że na dłuższą metę będzie nudno... Ale ja jestem w tej kwestii wymagający - walka w Wiedźminie 3 znudziła mnie gdzieś w połowie fabuły, Assassins Creed Odyssey miałem dość ze względu na monotonną walkę po około 12h.

Sama wizja świata, fabuła i dialogi zdają się jednak trzymać poziom, przynajmniej na tyle na ile można wywnioskować po tak krótkim czasie gry. Ja na pewno do Greedfall wrócę, ale gdy będzie tak w okolicach 6-7 dyszek - myślę, że nie będziemy musieli długo na to czekać. To tak na szybko - może komuś pomoże przy podjęciu decyzji Uśmiech
2 kudosprofesjonalista19   @   20:57, 20.09.2019
Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź. Twoje zeznania zgadzają się z tymi co mówią inni świadkowie w internetach Dumny wolę jednak opinie ludzi MG - jakaś taka ogarnięta ta nasza społeczność Uśmiech chyba również poczekam na jakieś przeceny...chociaż chce ograć na ps4 a z wersją pudełkową już teraz słabo z dostępnością :/ chociaż pewnie nie wytrzymam i kupię Dumny zwłaszcza jak @shuwar się pochwali że też ma ;)
0 kudossebogothic   @   20:59, 20.09.2019
Jak już pisałem 200 zł to za dużo za grę AA. Poczekam kilka lat aż stanieje, choć patrząc na Technomancer gry Spiders tak szybko nie tanieją, ale może w jakiejś promocji się kupi. Do tego czasu planuję sobie przejść wszystkie gry Spiders chronologicznie. Kilka lat temu ukończyłem Faery, ostatnio na promocji zakupiłem Mars: War Logs i Bound by Flame. Później pozostanie Technomancer i Greedfall.

Cytat: Dirian
Nie do końca przekonuje mnie system walki, który wydaje się monotonny i też wiejący próbą wyciśnięcia czego się da z jednak dość niskiego budżetu. Czegoś tu brakuje, mam wrażenie, że na dłuższą metę będzie nudno... Ale ja jestem w tej kwestii wymagający - walka w Wiedźminie 3 znudziła mnie gdzieś w połowie fabuły, Assassins Creed Odyssey miałem dość ze względu na monotonną walkę po około 12h.

Też walka w Wieśku znudziła mi się jakoś w połowie, a w Odyssey jest jakaś dziwaczna, zresztą wszystkie animacje w tej grze wyglądają jakby były przyśpieszone. Tak samo walka, taka siekanina, która nie sprawia większej satysfakcji, a na dodatek niektórzy przeciwnicy (jak najemnicy) to gąbki na obrażenia. Choć odkąd przestawiłem się na pada to Odyssey zaczęło mi się dużo bardziej podobać.
0 kudosDirian   @   21:37, 20.09.2019
Cytat: sebogothic
Też walka w Wieśku znudziła mi się jakoś w połowie, a w Odyssey jest jakaś dziwaczna, zresztą wszystkie animacje w tej grze wyglądają jakby były przyśpieszone. Tak samo walka, taka siekanina, która nie sprawia większej satysfakcji, a na dodatek niektórzy przeciwnicy (jak najemnicy) to gąbki na obrażenia. Choć odkąd przestawiłem się na pada to Odyssey zaczęło mi się dużo bardziej podobać.

Przez pierwsze 2-3 godziny walka w Odyssey mi się podobała, ale później to już obserwowanie tych samych animacji w kółko. Najemnicy to dla mnie beznadziejna rzecz w tej grze - najpierw na polu bitwy pokonujesz uzbrojonego po zęby herosa Sparty czy innego półboga, a później uwala cię najemnik wyposażony w dzidę i latający w samych gaciach. Który, jak wspomniałeś, jest jak gąbka na ciosy. Dziwi mnie to, że ludzie tak chwalą ten system - wg mnie jest skopany na całej linii i bardzo upierdliwy, szczególnie gdy na raz się rzuci na ciebie dwóch takich gąbczaków Dumny
1 kudossebogothic   @   22:53, 20.09.2019
Cytat: Dirian
Dziwi mnie to, że ludzie tak chwalą ten system - wg mnie jest skopany na całej linii i bardzo upierdliwy, szczególnie gdy na raz się rzuci na ciebie dwóch takich gąbczaków Dumny

Najgorzej jest jak się taki wtrąci w trakcie wykonywania misji, choć ma to swój urok kiedy wreszcie zabija się najemnika, który zatruwał życie przez kilka godzin. Pamiętam, że raz trzech deptało mi po piętach po zabójstwie jakiegoś przywódcy i później eliminowałem ich pojedynczo. Cóż, system poziomowania wszystkiego wzorowany na Wieśku 3, został przez Ubi sprowadzony do absurdu. Nawet najemnik z niższym poziomem od naszego stanowi nie lada wyzwanie i walczy się z nim dłużej niż powinno.
0 kudosshuwar   @   08:26, 21.09.2019
Czytam i oglądam ostatnio trochę recek i za każdym razem powtarza się to samo. Sam początek jest podobno nudny jak "flaki z olejem". Jak twierdzą Ci co ograli, czym dalej, tym gra zaczyna bardziej wciągać i się rozkręcać. Samo początkowe miasto jest szczególnie odpychające (tak twierdzą). Może Dirian za krótko pograłeś?

No ja czekam nadal (odświeżam sobie w między czasie Skyrima). Widziałem już oferty odsprzedaży kluczy Steam za jakieś 170 zeta, choć to nadal dużo.
1 kudosDirian   @   11:55, 21.09.2019
Cytat: shuwar
Samo początkowe miasto jest szczególnie odpychające (tak twierdzą). Może Dirian za krótko pograłeś?


Bardzo możliwe, ale po tym co zobaczyłem - po prostu nie uważam by gra była warta 200 zł. Pewnie dalej się rozkręca bo dobre opinie raczej z kosmosu się nie biorą, ale nadal jest to produkt zrobiony ograniczonym nakładem pieniędzy i to daje po oczach. Hype mi opadł, więc sobie grzecznie poczekam aż stanieje i wtedy wrócę Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź