Children of Morta to produkcja łącząca w sobie elementy hack'n'slash, roguelike czy RPG. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niezależne studio Dead Mage. Grę sfinansowano na Kickstarterze - akcja zakończyła się zebraniem 108 tysięcy dolarów z wymaganych 65 tysięcy $.
W produkcji wcielamy się w różnych przedstawicieli rodu Bergsonów. Rodzina ta od wieków strzeże tytułowej góry Morta i jej okolic. W jej sercu znajduje się strumień życia, który niestety został skażony, w efekcie czego w okolicy zaczęły grasować rozmaite demony, pożerające mieszkańców i zmieniające ich na swój wzór. Naszym zadaniem jest odnalezienie tajemniczych nasion życia i tym samym oczyszczenie życiodajnego strumienia.
W tym celu, jako kolejni Bergsonowie, ruszamy na pełną niebezpieczeństw wyprawę. W okolicy, pogrążonej przez złowrogie demony, czekają na nas liczne i rozbudowane questy, ale też cała masa kolejnych starć, przyszykowanych na wzór klasycznych gier hack'n'slash. Każdą postać możemy rozwijać, wyposażając ją w coraz to lepszy sprzęt czy poprawiając jej umiejętności, co jest z kolei nawiązaniem do gatunku RPG.
Children of Morta może pochwalić się efektowną, pikselową oprawą, utrzymaną w mrocznym stylu. Twórcy zadbali aby lokacje były klimatyczne i szczegółowe, w efekcie czego całość, mimo swojej prostoty, prezentuje się efektownie.
Pod banderą 11 bit studios wydano już wiele pomysłowych i wartościowych gier, a Children of Morta świetnie wpisuje się w te określenia. Produkcja teksańskiego studia Dead Mage zaskakuje wykonaniem i ś...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler