Tales of Zestiria to piętnasta odsłona głównej serii gier jPRG, stworzonych przez firmę Bandai Namco. Część ta pojawiła się w dwudziestą rocznicę wydania pierwszej gry spod znaku Tales of.
Historia przenosi nas do świata opanowanego przez wojnę. Dwa wielkie narody walczą tam o władzę i zwierzchnictwo, co nie ułatwia życia zwykłym ludziom. Gracz wciela się w rolę Sorey'a, młodego człowieka o czystym sercu, pragnącego poznać prawdę na temat zaginionej cywilizacji serafinów oraz istot wymienianych we wszystkich legendach. W podróż tę nie wyrusza jednak sam, towarzyszą mu: najlepszy przyjaciel, Mikleo, i dziewczyna-rycerz znaleziona nieprzytomna w rowie. Bohaterowie muszą się jednak spieszyć, bowiem z każdą chwilą zło nabiera mocy.
Rozgrywka, w stosunku do edycji wcześniejszych, nie uległa większym zmianom. Nadal więc głównymi założeniami są eksploracja wirtualnego świata, wykonywanie zadań oraz toczenie pojedynków. Te ostatnie rozgrywają się w Tales of Zestiria dokładnie w tym samym miejscu, w którym napotkamy przeciwnika. Twórcy zrezygnowali z przenoszenia bitew na osobne plansze. Dlatego też potyczki toczą się zarówno w miastach, podziemiach, jak i otwartych polach. W niektórych przypadkach aktualna sceneria może pomóc, bądź nieco utrudnić życie graczowi.
Nie zabrakło również mocy specjalnych, zwanych "artes". Każda z postaci posiada odmienne umiejętności, dobrze sprawujące się w odpowiednich sytuacjach. Bohaterowie ludzcy specjalizują się w walce bezpośredniej, serafini natomiast biegle władają magią. Ataki można łączyć, czyniąc - tym samym - potężne zniszczenia.
Pod względem graficznym, mamy do czynienia z klimatami mangi. Oprawa została przygotowana przez japońskie studio animacyjne ufotable.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler