Darksiders II: Deathinitive Edition (PS4) - okladka

Darksiders II: Deathinitive Edition (PS4)

Premiera:
27 października 2015
Premiera PL:
brak danych
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:

ObserwujMam (8)Gram (0)Ukończone (2)Kupię (0)

Opis Darksiders II: Deathinitive Edition (PS4)
SpajderBot @ 17:55 11.06.2015
Wojtek "SpajderBot" Cichoń

Śr. długość gry: 32h 16min

+ czaswięcej

Darksiders II: Deathinitive Edition to odświeżona wersja podstawowej wersji Darksiders II wydanej w 2013 roku. Konwersja autorstwa studia Gunfire Games zawiera wizualne usprawnienia wraz ze wszystkimi dodatkami wydanymi do tej pory. Oprócz ulepszeń graficznych postanowiono dokonać kilku poprawek w samej mechanice gry.

Darksiders II to sequel ciepło przyjętego przez graczy slashera, w którym wcielaliśmy się w jednego z biblijnych Jeźdźców Apokalipsy - Wojnę. Tym razem gracz przyjmuję rolę kolejnego zwiastuna końca świata - Śmierci!

Fabuła gry rozgrywa się w tym samym czasie, w którym ma miejsce akcja "jedynki". Producent przygotował jednak całkiem odmienną historię oraz oczywiście unikatowe zestawy lokacji, stanowiące swego rodzaju uzupełnienie tego, co mogliśmy zobaczyć wcześniej. Śmierć - brat Wojny - rusza na ziemię, albowiem nie wierzy, że ten mógł przedwcześnie rozpocząć apokalipsę. Śmierć węszy w całym zajściu jakąś podejrzaną konspirację i działając wbrew rozkazom swoich zwierzchników rozpoczyna śledztwo. Co ciekawe, produkcja ukaże także dwóch pozostałych jeźdźców apokalipsy, niemniej jednak gracz nie przejmie nad nimi kontroli.

Darksiders II, podobnie jak "jedynka" należy do gatunku slasherów, a zatem główną częścią rozgrywki jest tłuczenie nieprzyjaciół z pomocą posiadanego oręża. Jego podstawą będzie oczywiście kosa, niemniej jednak w trakcie zabawy gracz posiądzie także inne narzędzia zagłady, a każde z właściwym sobie zestawem ciosów. Dodatkowo, protagonista potrafi korzystać z zaklęć, wspierając się nimi podczas walk.

Darksiders II działa na silniku graficznym pierwowzoru, który odpowiednio dopracowano i wzbogacono o nowe efekty specjalne. W rezultacie oprawa jest dalece bardziej szczegółowa i efektowniejsza,

PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosguy_fawkes   @   12:28, 10.11.2016
Po ponad 40h zaliczyłem już wątek główny wraz ze wszystkimi zadaniami pobocznymi oraz najważniejsze znajdźki. Jedynkę uwielbiam, Wojnę tym bardziej, a do Śmierci początkowo nie mogłem się przekonać - wystarczyło jednak trochę pograć, by polubić tę postać. Ponownie jest to zasługa ciekawej fabuły (wciąż kręci się wokół "przedwczesnej" apokalipsy), dobrych dialogów, a przede wszystkim rewelacyjnego voice-actingu, gdzie już od pierwszych chwil da się rozpoznać znajome z filmów tony. Coś niesamowitego. W myślach dziękowałem Stwórcy, że nie zepsuto tego rodzimym dubbingiem.
Nie wszystko jednak mi się podobało - głównie przez wielką ilość znajdziek. Ludzie narzekają na ten element Assassin's Creed, ale wierzcie mi, tam są jednak mniej frustrujące. Tutaj problemem jest to, że bez poradnika trzeba często "lizać ściany", by je znaleźć - dobra, to rozumiem, w końcu nie bez kozery są znajdźkami. Ażeby jednak je wszystkie skompletować, należy uprawiać częsty backtracking. Wszystko fajnie, tylko lokacje są wielopoziomowe, a droga na następne kondygnacje jedna i często łatwo ją przeoczyć; dodatkowo nie raz trzeba powtarzać znane już zagadki, zamiast pozostawić przejście stojące otworem, skoro gracz już raz uporał się z problemem.
Trochę do życzenia pozostawia także strona techniczna. Jedynka nie błyszczała stabilnością, ale dwójka sypie się dość często, na dodatek sprawia wrażenie, jakby włożono tutaj minimum wysiłku, by działała na obecnych konsolach. Grafika miewa problemy z pikselozą (głównie w efektach poświaty wokół pochodni czy postaci) i poza zwiększoną rozdziałką nie bardzo czuć, że ktoś tu się napracował - tym bardziej, że gra dalej działa w 30 FPS. Nie jest to może wielki problem, ale wszyscy wiemy, że mogło być lepiej.
To teraz jeszcze tylko DLC przede mną.
0 kudosfebra1976   @   23:28, 10.11.2016
Pogrywałem w tą grę na PC, niestety jakoś nie za bardzo mnie wciągneła. Może za dużo oczekiwałem, wszystko zawsze rozbija się o God of War. Trudno prześcignąć mistrza gatunku.
0 kudosguy_fawkes   @   12:25, 13.11.2016
God of War to jednak troszkę inna gra - liniowa, a w dodatku więcej zależy od umiejętności, niż ekwipunku. Natomiast Darksiders to slasher w stylu Zeld czy Soul
Reavera, gdzie jest dużo włóczenia się po świecie i zbierania itemów. Gdy jednak sobie przypomnę upierdliwy backtracking z Darksiders 2, tym miłej wspominam liniowość Boga Wojny. DLC już zaliczyłem - takie tam zapchaj dziury bez wpływu na fabułę, ale miło było jeszcze trochę powywijać kosami.