Tearaway Unfolded (PS4) - okladka

Tearaway Unfolded (PS4)

Premiera:
09 września 2015
Premiera PL:
09 września 2015
Platformy:
Gatunek:
Zręcznościowa
Język:
Producent:
Strona:

ObserwujMam (6)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (2)

Opis Tearaway Unfolded (PS4)
DevMat @ 22:55 19.11.2014

Śr. długość gry: 8h 0min

+ czaswięcej

Tearaway Unfolded to odświeżona edycja wielokrotnie nagradzanej gry zręcznościowej z PlayStation Vita. Tym razem twórcy zdecydowali się na wydanie tytułu na czwartą konsolę stacjonarną firmy Sony, ulepszając go o kilka dodatkowych funkcji.

Historia przedstawia losy papierowego posłańca, którego zadaniem jest dostarczenie ważnej informacji graczowi. Aby tego dokonać, musi on pokonać wiele niebezpiecznych poziomów i zmierzyć się z napotkanymi przeciwnikami, którzy chcą aby jego misja skończyła się niepowodzeniem.

Zabawa polega na pokonywaniu kolejnych planszy. Przed nami stają przeróżne niebezpieczeństwa i przeszkody którym trzeba stawić czoła. Co ciekawe twórcy zdecydowali się na rozwiązanie, dzięki któremu za pomocą panelu dotykowego pada wywołujemy wiatr w wirtualnym świecie. Ten pozwala na zdmuchiwanie z planszy przeszkód, torowanie drogi czy nawet zwalenie przeciwników w przepaść.

Grafika została zaprojektowana całkowicie z papierowych modeli. Zarówno postacie jak i przedmioty wyglądają jakby były złożone z kartonu.

Jako ciekawostkę należy wspomnieć o ukrytych planach papierowych modeli, które możemy bez problemu wydrukować, złożyć i we własnym domu stworzyć papierowy świat.


Wkład w encyklopedię mieli:   Dirian,
Screeny z Tearaway Unfolded (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   15:36, 10.09.2017
Przesympatyczna, urokliwa gra z masą świetnych i różnorodnych pomysłów na rozgrywkę. Tearaway to gra przygodowa z elementami platformowymi, zręcznościowymi i logicznymi rozgrywająca się w świecie stworzonym z papieru. Już samo to sprawia, że się wyróżnia na tle innych tego typu produkcji. Do tego dochodzi charakterystyczny dla studia Media Molecule sposób narracji oraz wykorzystanie możliwości DualShocka 4. Twórcy naprawdę się tutaj popisali kreatywnością tworząc szereg różnorodnych mechanik, które nie pozwalają się nudzić. Dosłownie co chwila dochodzi coś nowego. Nie wiem czy zagram jeszcze kiedyś w taką grę, która w sposób tak kompleksowy korzysta z DS4. Twórcy kreatywności uczą także gracza, gdyż co chwila możemy sami stworzyć jakiś obiekt z papieru, który później wielokrotnie możemy spotkać w świecie gry. Poprzez swoją narrację i oprawę graficzną można odnieść wrażenie, że gra jest kierowana głównie do dzieci, ale dorosły gracz też powinien świetnie się bawić, zwłaszcza, iż są fragmenty, które nawet mu mogą sprawić problem dość wysokim poziomem trudności. A i często zdarza się spadać w przepaść, bo niezbyt dokładnie wymierzyliśmy skok, bo jakiś obiekt zasłaniał nam cel albo kamera niezbyt fortunnie się ustawiła. Praca kamery to coś do czego faktycznie można się przyczepić. Ale podobnie jak w Bastionie spadnięcie w przepaść praktycznie nic nas nie kosztuje i odradzamy się praktycznie w tym samym miejscu. Na koniec wypada wspomnieć świetny polski dubbing, który zawsze wypada dobrze w tego typu produkcjach, no i wpadającą w ucho muzykę. Zwłaszcza te utwory w których dominowały skrzypce budziły we mnie miłe wspomnienia z inną platformówką - Unravel.