Produkt obrazuje drogę technologii gier konsolowo-komputerowych na przestrzeni czasu. Jednocześnie jest to pierwszy twór firmy Polytron.
Gomez, główny bohater produkcji, to postać żyjąca w krainie dwuwymiarowej. Przyzwyczaił się do tutejszych obszarów oraz mieszkańców. Wszystko ma wyraźnie kwadratowe tekstury i pełno tu sprite'ów. Pewnego dnia persona dowiaduje się jednak, że na świecie istnieją również inne realia, w których obywatele mają zupełnie inny obszar swobody. Gomez decyduje się na podróż. Przybywając do krainy trójwymiaru, jest zainteresowany nową rzeczywistością. Ma niezwykłą chęć poznania nieznanego, dlatego zostaje na dłużej.
Rozgrywka polega na skakaniu między, na przykład, klockami, platformami oraz budynkami. Do rozwiązania są także pewne zagadki, a do wykonania misje, które wymagają działania w kilku platformach. Niezbędne będzie więc obracanie protegowanym na różne strony. Z racji jego pochodzenia - jest wykonany w całkowicie płaskim ujęciu.
Oprawa graficzna to skrzyżowanie dwu- z trzecim wymiarem. Kolory są żywe, jasne, a przede wszystkim, stworzone na platformy najnowszej generacji. Za wykonanie grafiki, pozycja otrzymała nagrodę w kategorii Excellence In Visual Arts, w czasie imprezy Independent Games Festival 2008.
Fez to jeden z tych indyków, który przejdzie do historii z kilku powodów. Po pierwsze, jego proces produkcyjny ciągnął się bite 5 lat, a to trochę dużo jak na grę robioną przez kilka osób o bardzo ogr...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler