Piąta część kultowej serii first-person shooterów wywodzącej się z komputerów osobistych. Call of Duty odświeżyła w znaczący sposób rynek strzelanek pierwszoosobowych za sprawą dynamicznej akcji, obecnej w każdej odsłonie całego cyklu, oraz przede wszystkim działań zespołowych ze sztuczną inteligencją, poprzez co gracz nie jest już jednoosobową armią, lecz zwykłym żołnierzem przeżywającym dramat wojny.
Po walce z globalnym terroryzmem, w Call of Duty: World at War wracamy na fronty II wojny światowej. Tym razem udajemy się na teren Związku Radzieckiego, gdzie bierzemy udział w ofensywie zimowej z 1945 r. i kontrofensywie wojsk sowieckich z pod Berlina, a także na Pacyfik. Ów drugi teatr działań pojawia się po raz pierwszy w serii i stanowi całkowitą nowość. Innowacją w serii jest także możliwość wydawania poleceń swoim podwładnym. Dowodząc kilkoma żołnierzami, jesteśmy odpowiedzialni za każdego z nich, a wydawanie rozkazów daje wrażenie napędzania wielkiej machiny wojennej własnymi siłami. Z racji tego, iż część piąta powstała także na konsole nowej generacji, mamy do dyspozycji tryb kooperacji. Jest to kolejny "ficzer" w Call of Duty - co-op jest dostępny nawet dla czterech graczy jednocześnie.
Tryb przeznaczony dla potyczki wieloosobowej jest podobny do tego z Call of Duty 4: Modern Warfare. Pojawiły się inne umiejętności, wyzwania oraz rodzaj dostępnego uzbrojenia (między innymi miotacz płomieni), lecz sam sposób prowadzenia rozgrywki pozostaje taki sam. Tytuł śmiga na tym samym silniku, co "czwórka". Gwarantuje wysoką jakość wykonania oraz realne przedstawienie dramatu II wojny światowej z perspektywy szarego żołnierza.
Wkład w encyklopedię mieli: dabi132,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler