God of War to gra stworzona przez jedno z wewnętrznych studiów Sony, której celem było pokazanie realnej mocy konsoli Playstation 2. SCE podołało trudnemu zadaniu i w 2005 roku wydało grę, która poruszyła całym growym światem, zyskując wiele tytułów gry roku, kapitalnych recenzji i wychwalających pod niebiosa graczy.
Produkcja opowiada historię spartańskiego kapitana Kratosa, który podczas jednej z bitew, na łożu śmierci, podpisuje pakt z Aresem - Bogiem Wojny, dzięki któremu to Kratos odnosi sukces. Niestety, przez owy pakt Kratos całkowicie stracił nad sobą panowanie, w amoku zabijając swoją córkę i żonę. Świadomy okrucieństwa, jakiego się dopuścił, poprzysiągł Aresowi zemstę i obalenie go z Olimpu.
God of War opiera się w głównej mierze na eksterminacji zastępów przeciwników oraz rozwiązywaniu zagadek logicznych, miejscami poprzeplatanych widowiskowymi pojedynkami z bossami.
Spartiata wyposażony jest w dość rozległy oręż skłądający się z dwóch ostrzy na łańcuchach. Dzięki pomocy Zeusa bohater otrzymuje także dostęp do magii. Za zdobyte doświadczenie można rozwijać swą postać na wielu płaszczyznach, dzięki czemu dostępne stają się nowe combosy, a bronie zadają znacznie większe obrażenia.
God of War jest niebywałym osiągnięciem wizualnym - projektanci wycisnęli z Playstation 2 rzeczy, które pozornie były na niej niemożliwe. Chociażby dynamiczne oświetlenie, HDR i ostre tekstury. Swoje robi także dźwięk - orkiestra symfoniczna i towarzyszący jej chór niejednokrotnie sprawiają, że ciarki przechodzą przez plecy.
Wkład w encyklopedię mieli: bat2008kam,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler