Might & Magic VII: For Blood and Honor to kolejna gra z serii Might & Magic. Tym razem przenosimy się do Erathii. Nasi bohaterowie biorą udział w konkursie, którego nagrodą jest amek Harmondale i jego okoliczne ziemie. Po zwycięstwie nie dane jest odpoczywać, gdyż zamek okazuje się być w ruinie, a same ziemie znajdują się na granicy Erathii i Avlee, które to państwa ze sobą rywalizują.
Na początek tworzymy cztery postacie wchodzące w skład drużyny. Dla każdej wybieramy rasę (Człowiek, Elf, Krasnolud lub Goblin) i klasę (jedną z dziewięciu: m.in. Rycerz, Złodziej, Mag) a także rozdzielamy początkowe punkty między cechy początkowe (Moc, Intelekt, Osobowość, Wytrzymałość, Celność, Szybkość i Szczęście). Wybieramy też biegłości (np. Kij, Topór, Magia Ognia czy Akrobatyka) z dostępnych 35. Każda z biegłości może być opanowana w jednym z czterech poziomów zaawansowania (Podstawowy, Ekspert, Mistrz i Arcymistrz) – można je podnosić u nauczycieli, których spotykamy podczas gry.
W trakcie gry każda z postaci w drużynie może zdobyć awans klasowy. Pierwszy awans jest możliwy dla każdego, drugi jest uzależniony od prowadzenia fabuły (ścieżka Światła lub Ciemności).
Do naszej drużyny mogą dołączyć dodatkowe postacie, które za ustaloną opłatą będą pomagać naszym bohaterom (zwiększą ilość zdobywanych punktów doświadczenia, dodadzą bonus do jakiejś biegłości).
Na swojej drodze spotkamy wiele potworów (ok. 36 typów). Nasi bohaterowie mogą używać wielu rodzajów mieczy, toporów, włóczni, łuków, maczug itp.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler