Ogniem i Mieczem: Dzikie Pola, to rozszerzenie do popularnego, barokowego sand-boxa Mount & Blade: Ogniem i Mieczem. Gra wprowadza szereg usprawnień względem pierwowzoru m.in. tryb wieloosobowy oraz ulepszoną SI.
Akcja Ogniem i Mieczem: Dzikie Pola rozgrywa się w XVII wieku w okresie powstania Chmielnickiego (1648-1655), a nie jak wcześniej w czasie potopu. Ponownie przemierzamy mapy strategiczne, by w razie zagrożenia płynnie przejść w bitwy rozgrywające się w czasie rzeczywistym. Prócz tego czeka szereg statystyk, które rozwijamy za zdobyte doświadczenie.
Gra stanowi swoiste połączenie elementów akcji, strategii i RPG. Zwerbowanymi najemnikami zdobywamy miasta oraz bierzemy udział w epickich starciach. Ogniem i Mieczem: Dzikie Pola szczególnie ucieszy wielbicieli Sienkiewiczowskich klimatów, gdyż te zostały należycie oddane.
W multiplayerze prócz standardowych opcji takich jak deathmatch, team deathmatch, capture the flag, pojedynek i utrzymanie terenu, znajdują się tryby bardziej odpowiadające klimatowi Mount & Blade. Są to
- Oblężenie: musimy bronić zamku, podczas gdy drużyna przeciwna stara się nam go odebrać. Zdobywanie twierdzy przebiega w kilku etapach (zniszczenie bram i drzwi oraz zdobycie flagi nieprzyjaciela).
- Kapitanowie: każdy z graczy obejmuje przywództwo nad konkretnym typem jednostek i stara się wyeliminować wrogie drużyny.
- Bitwa: inna odmiana team deathmatchu, w której gracze nie odradzają się po śmierci.
- Walcz i zniszcz: tu również nie odrodzimy się po śmierci, a naszym zadaniem jest obrona lub atak na maszyny oblężnicze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler