Portal 2 to pełnoprawna kontynuacja jednej z najbardziej innowacyjnych gier ostatnich lat. Sequel zawiera nowe rozwiązania w kwestii mechaniki rozgrywki, odświeżoną oprawę audio-wizualną oraz intrygujący wątek fabularny, wypełniony po brzegi zaskakującymi zwrotami akcji.
Głównym bohaterem gry jest Chell. Przebywał on w zawieszeniu, podczas gdy GLaDOS oraz cały ośrodek naukowy Aperture Science powoli zamieniał się w ruinę. Nagle Chell się budzi ze swego snu, co w rezultacie sprawia, że GLaDOS także odzyskuje świadomość. Super komputer postanawia sprawdzić Chell, serwując mu kolejne testy i łamigłówki, jednocześnie odbudowując ośrodek.
Najważniejszym elementem Portal 2 jest oczywiście rozwiązywanie napotkanych problemów strukturalnych. Czynimy to korzystając ze specjalnej, otwierającej portale broni, jak również wielu nowych elementów otoczenia, których nie uświadczyliśmy w pierwszej części gry. Wśród najważniejszych warto wymienić promienie nakierowujące, przekierowania lasera oraz specjalne, przypominające farbę żele.
Portal 2 to nie tylko rozgrywka dla jednego gracza, lecz również tryb współpracy. Po jego odpaleniu każdy z graczy przejmuje kontrolę nad jednym robotem i wspólnie starają się rozwiązać napotkane łamigłówki.
Portal 2 działa na zmodyfikowanym silniku Source, dzięki czemu jego oprawa audio-wizualna bez problemów dorównuje panującym obecnie standardom.
Wydany w 2007 roku FPS Portal zupełnie niespodziewanie okazał się międzynarodowym hitem i za pewne nawet sami twórcy – robiąc go w gruncie rzeczy dość „na uboczu” – nie spodzie...
Portal był dla studia Valve projektem pobocznym, swoistym eksperymentem, gdyż gra powstawała przy okazji tworzenia dodatku do Half-Life 2. Tytuł wykorzystywał ten sam silnik, co produkcja opowiadająca...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler