Disciples: Sacred Lands jest produkcją podobną do prekursora gatunku turówek - Heroes of Might & Magic. Tak jak w niej, przemieszczamy się po świecie pełnym magii i potworów, a cała rozgrywka rzeczywiście kojarzy się z tą w kultowym dziele studia 3DO. Kierujemy tutaj poczynaniami bohatera - Wojownika, Czarnoksiężnika albo Mistrza Gildii. Każdy posiada swoje odmienne cechy, a także własne zaklęcia (w grze jest ich ponad 100).
Fabuła traktuje o konflikcie czterech rywalizujących frakcji: ludzie z gór, czyli Krasnoludy; żołnierze z Imperium to zwykli Ludzie; Przeklęte Legiony Demonów i Horda Nieumarłych. Każda rasa ma odmienne budynki, rodzaje jednostek czy bohaterów. Oczywiście na polu walk napotkamy wiele pomocnych w rozgrywce przedmiotów.
Dla naszych potyczek wyznaczono trzy tryby rozgrywki - kampania pojedynczego gracza, "Hot Seats", w którym gramy naprzemiennie z kolegą przy jednym komputerze, i multiplayer w Sieci. Ten ostatni pozwala rozegrać pojedynczy scenariusz wraz z innymi graczami na całym świecie przez połączenie TCP/IP.
Gra została wydana w edycji zwykłej, a potem wznowiona w Złotej, przynoszącej 25 nowych map i scenariuszy, i udoskonalenia w trybie multi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler