F1 2010 (PC) - okladka

F1 2010 (PC)

Premiera:
21 września 2010
Premiera PL:
28 września 2010
Platformy:
Gatunek:
Wyścigi / Sportowe
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (92)Gram (59)Ukończone (27)Kupię (40)

Opis F1 2010 (PC)
Hawk @ 14:30 24.04.2009
"Hawk"

Śr. długość gry: 102h 12min

+ czaswięcej

Mistrzowie Kodu znowu w akcji. Tym razem skupiamy się tylko i wyłącznie na wyścigach Formuły 1, gatunku ścigałek - można stwierdzić - ostatnio zapomnianych w dobie tytułów, w których więcej do powiedzenia ma destruktywne otoczenie i tuningowane "powszechne" samochody.

Głównym trybem zabawy dla pojedynczego gracza jest kariera. Można ją rozegrać w opcjach 3- 5- i 7-sezonowych, co jest zależnie wyłącznie od naszych preferencji co do długości rozgrywki i tego, co chcemy przez ten czas osiągnąć. Jesteśmy kierowcą Formuły 1, początkowo "wolnym strzelcem". Najmujemy się w danych teamach i spełniamy postawione przed nami zadania. Równocześnie rzecz jasna rośnie sumka na naszym koncie bankowym, sława i prestiż. Przykładowo zespół Ferrari może wymagać skupienia się wyłącznie na wyścigach w WCC, co dla Lotusa nie jest priorytetem, etc.

Ważną częścią całej tej zabawy w supergwiazdę są także media. Jeżdżąc dla mniej znanego zespołu i wygrywając wyścigi zyskujemy większy prestiż, choć będzie to trudniejsze zadanie ze względu na brak tak doskonałego zaplecza technicznego. Do tego dochodzi także udzielanie wywiadów, zarówno bardziej nieoficjalnych, jak i tych na konferencjach prasowych, co okaże się mieć spory wpływ na przebieg naszej kariery - o ile zdołamy zrealizować swoje zapewnienia.

Nasze zadania nie kończą się jednak na tym. Możemy wskazać swoim kolegom z zespołu, nad czym mają obecnie pracować (o ile nie biorą udziału w wyścigach). Ich badania i testy pozwalają na odblokowywanie coraz to nowszych części do naszego bolidu tak, aby poprawić osiągi i spełniać nasze wymagania.

Czymże jednak byłaby ścigałka z Formułą 1 w roli głównej bez odpowiedniego modelu jazdy? Codemasters zna się na rzeczy, tak więc fani powinni czuć się jak w domu. Ważnym nowo wprowadzonym aspektem jest dynamicznie zmieniająca się pogoda. Niejednokrotnie wystartujemy w pełnym słońcu, by po kilku okrążeniach zobaczyć ołowiane chmury i zacząć przecierać szybkę kasku od spadających kropel deszczu... oraz dostosować sposób prowadzenia bolidu. Zależnie od tego bowiem, na jakiej nawierzchni odbywa się wyścig, tor będzie szybciej lub wolniej nasiąkać wodą i zmieniać przyczepność kół. Warunku pogodowe dotyczą nie tylko pojedynczych wyścigów, lecz całych imprez. Wyobraźmy sobie, że po deszczowym dniu, jutro nadal będziemy ścigać się po śliskiej nawierzchni, gdy ta nie zdąży wyschnąć.

Wszelkie ficzery pogodowe zapewnia Ego Engine 2.0 - ulepszona wersja tego, na którym śmigał Colin McRae DiRT. Dodatkowo producent zadbał o licencjonowane nazwy wszystkich 12 zespołów oraz o nazwiska 24 kierowców, którzy uczestniczyli w sezonie 2010. To wszystko na 19 torach, na jakie składał się cały rok F1.

PEGI: Od 3 lat
Screeny z F1 2010 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   14:25, 05.05.2013
UP: Musi się inaczej zachowywać, bowiem podczas kwalifikacji jeździ się z małą ilością paliwa, natomiast w wyścigu jeździmy już z pełnym bakiem w zależności też na ile okrążeń mamy ustawiony wyścig.
0 kudosJackieR3   @   07:19, 06.05.2013
A tak z ciekawości.Jeżdzicie 100 % wyścigu?Dla mnie 75 % to już było długo ale mniej to już nie ma sensu,traci się cały klimat Formuły 1.W F1 2011 nie ma 75%,jest albo 100 albo 50 i to mnie tam wkurza.
0 kudosshuwar   @   07:29, 06.05.2013
Na 30%, co zajmuje jakies 30 min. Biorąc pod uwagę, że biorę praktycznie zawsze udział w treningu przez ok 1h + 20 minut kwalifikacji, całość zajmuje około 2 godzin. Na więcej nie bardzo mogę sobie pozwolić Puszcza oko
Wiem, że można by to rozdzielić na 2 dni. W pierwszy trening, w drugi wyścig, ale to mi nie leży.
0 kudosdabi132   @   15:25, 06.05.2013
Ja sobie jeżdże w F1 2012 na 25% dlugości wyścigu oczywiście w karierze. Czasami pojeżdże 50% lub machnę sobie pełny wyścig jak jest czas. Teraz częściej jeżdże w multi i coraz więcej widzę osób, które rozbijaja sie. Gra staniała, więc i gimbusów przybyło. Ostatnio nawet zainstalowałem F1 2010 i ciężko mi było jeździć, bo prowadzi sie bolidy ciut inaczej.
0 kudosDaerdin   @   15:26, 06.05.2013
Jakiś czas temu miałem problem znaleźć jakichkolwiek ludzi w multi 2012, bo paru minutach szukania znalazło kilka osób chętnych do gry. Teraz być może faktycznie coś się poprawiło w tej kwestii, mam grę na dysku, więc sprawdzę.
0 kudosdabi132   @   17:09, 06.05.2013
Ostatnio przed majowym weekendem bylo nawet 14 osob w wyścigu. Najlepiej szukać wieczorkiem. A jak jest z multi w F1 2010? Żyje jeszcze?
0 kudosshuwar   @   18:05, 06.05.2013
Nigdy nie próbowałem multi w F1 2010. Przechodzę karierę zacząłem już 3 sezon, ale na razie zrobiłem przerwę, bo przy tych 30% cały sezon to ze 3 tygodnie - codziennie jeden wyścig Puszcza oko
0 kudosshuwar   @   22:03, 02.10.2014
Nosz gram w tą grę i nie mam dosyć. Pięknie to twórcy przygotowali. Robię z 20 min. trening przed wyścigiem, potem kwalifikacje, a gdy przychodzi do wyścigu bolid zachowuje się i tak inaczej. Niesamowity realizm. Czuje się to, że bolid zatankowany pod korek, że opony zimne, że tor nie nagumowany... rewelka Puszcza oko
0 kudosJackieR3   @   20:54, 04.10.2014
A jak Ci Shuwi idzie np. na torach w Monte Carlo czy Singapurze które dla mnie były nie do przejścia?
0 kudosshuwar   @   23:50, 04.10.2014
No to chyba najtrudniejsze tory, długo się ich uczyłem (no może jeszcze GP Hiszpanii z tą cholerną, ostatnią szykaną). Na tych torach nie liczyłem na wiele, więc wybierałem większy docisk niż potrzeba, dla stabilności. Poświęcałem też więcej czasu na trening na nich co przynosiło skutek. Monte Carlo przy 3 sezonie (już w Ferrari) przyniosło niespodziewane 3 miejsce Uśmiech

BTW: Jutro znowu trzeba wcześniej wstać Uśmiech O 8:00 wyścig w Japonii w tle huraganu Uśmiech
0 kudosJackieR3   @   06:49, 05.10.2014
Ostatnia szykana w Barcelonie faktycznie też daje popalić.Co ciekawe kiedyś jej nie było,na prostą start-meta wjeżdżało się szybciutko łukiem.Tak było w grze F1 Challenge 99-02 od EA Sports,Jest tam też stara wersja toru w Hockenheim z długimi prostymi w stylu Monzy,no i Michael Schumacher w barwach Ferrari. Szczęśliwy
Odnośnie torów w Monaco i Singapurze w F! 2010 to zwykle te wyścigi kończyłem jadąc.....w drugą stronę.Nie chciało mi się już jechać na tym ostatnim miejscu do końca a nie znalazłem opcji wycofania się z wyścigu więc starałem się dostać dyskwalifikację. Rozbawiony
0 kudosshuwar   @   14:53, 10.10.2014
Ha! No i ukończyłem wreszcie całą 3 sezonową karierę, oczywiście jako miszcz Uśmiech
Kapitalna gra. Bez treningu i przygotowań jest ciężko być na topie.
@Jackie: za 3 razem Singapur poszedł mi kiepsko, ani jednego punktu... to cud, że kary nie dostałem ani dyskwalifikacji. Zespół nie trafił z ustawieniami bolidu na ten tor Uśmiech
0 kudosJackieR3   @   15:07, 10.10.2014
Cytat: shuwar
No i ukończyłem wreszcie całą 3 sezonową karierę,

No trochę szkoda że ta kariera to trochę kretyńska jest.Ciągle jeździmy ten sam sezon. Zdziwiony
0 kudosshuwar   @   18:47, 10.10.2014
Ja tak nie uważam. Awansujesz, pracujesz na swoją reputację, przechodzisz do innego zespołu ...
Mi tam pasi Uśmiech
0 kudosJackieR3   @   08:35, 11.10.2014
No niby tak.Byłoby to logiczne gdyby kalendarz przeskoczył o rok do przodu.A tak to bez sensu.
Dlatego tak mile wspominam grę F1 Challenge 99-02 bo tam się przechodziło do następnego sezonu.Były co prawda cztery ale można było modami dodać kilka innych.
Dodaj Odpowiedź