Afterfall: Insanity to tytuł polskiego studia Nicolas Games Intoxicate przedstawiający świat - a konkretniej Polskę - po nuklearnej zagładzie mającej miejsce po roku 2012. Gra należy do gatunku cRPG, a co za tym idzie - oferuje użytkownikowi niesamowitą swobodę działania. Począwszy od nieliniowej eksploracji, poprzez rozwój bohatera wedle preferencji gracza na systemie życia post-nuklearnego świata zamieszkałego przez tych, którzy mieli szczęście przeżyć.
W Afterfall: Insanity fabuła to nie tylko historia opowiedziana w tle rozgrywającej się na ekranie akcji. Producent stworzył świat w taki sposób, aby cały czas ewoluował dookoła gracza. W miarę jak przechodzimy kolejne fragmenty opowieści widzimy jak zmienia się do nas nastawienie postaci niezależnych, jak nasze decyzje wpływają na ich życie itd. Zaciera się w ten sposób bariera pomiędzy światem realnym, a tym wirtualnym.
Afterfall: Insanity to przedstawiciel gatunku survival horrorów. Klimat jest tu najważniejszym czynnikiem budującym grywalność. Aby uzyskać możliwie jak najwięcej przerażających sekwencji, produkcja ciągle operuje światłem i dźwiękiem, rzucając graczowi wyzwania potencjalnie niemożliwe do przeskoczenia. Często stawiamy czoła sporym grupom przeciwników jednocześnie, a amunicji nigdy nie ma w nadmiarze.
Afterfall: Insanity to także bogata oprawa graficzna uzyskana za sprawą nowoczesnego silnika. Generuje on nie tylko ładne widoki, ale również fizykę, odpowiedzialną za zachowanie postaci występujących w grze.
Wkład w encyklopedię mieli: remik1976, Ravnarr, MicMus123456789, Materdea,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler