Pierwszy dodatek do strategii turowej o polskim podtytule "Władcy Strachu" jest sporym rozwinięciem dla pierwowzoru. Zawiera usprawnienia sugerowane przez grono fanów gry oraz kilka dorzuconych przez samego developera.
Fabuła ciągnie historię opowiedzianą w podstawce. Teraz Imperium Drengin, zaprzestawszy aktywnej ekspansji, musi jednak szykować floty. Zagrożenie nadchodzi bowiem z dwóch nieznanych dotąd stron. Ras, dotąd jeszcze niespotykanych. Na początku galaktycznej kampanii mamy szerokie możliwości definiowania poziomu trudności naszych przyszłych przeciwników bądź sojuszników. Począwszy od inteligencji i osobowości, poprzez początkowy stan zasobów oraz floty, na charakterze prowadzenia dialogów kończąc.
Nowością w samej kampanii jest możliwość używania szpiegów w celach wywiadowczych. Ich nieprzeciętne umiejętności dostarczają nam informacji o oponentach, którzy także mogą wysłać swoich ludzi w celu infiltracji naszych komórek. Pojawiły się także przypadkowe złoża surowców, czyli pola asteroid, które dla szczęśliwca mającego je blisko swej pozycji, stanowić będą zarówno ważną żyłę dochodową, jak i strategiczny punkt obronny. Dark Avatar to także nowe modele ulepszeń i statków zasilających nasze floty oraz multum opcji dyplomatycznych pozwalających bezkrwawo rozwiązać najtrudniejsze spory.
Wkład w encyklopedię mieli: Andziorka,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler