Po czterech wielkich krucjatach stoczonych w części pierwszej oraz wydanych doń dodatków Imperator ponownie wzywa swych najlepszych dowódców, aby prowadzili oddziały dzielnie do walki i wraz z nimi ginęli ku chwale swego wiecznego Pana.
Warhammer 40 000: Dawn of War 2 to sequel głośnej strategii operującej na tytułowych realiach Nowego Świata, który przenosi nas do next-genowo prezentującego się uniwersum. Z racji tego, że developingiem omawianego tytułu zajęło się studio Relic, operuje on na tym samym silniku co jedna z najlepszych gier strategicznych rozgrywających się w czasach II wojny światowej - Company of Heroes. Engine graficzny został odpowiednio podrasowany i przystosowany do obsługi najnowszych bibliotek DirextX 10 i nowoczesnych wielordzeniowych procesorów. Oprócz zabójczego wyglądu, Dawn of War 2 cechuje się zaimplementowanymi algorytmami Sztucznej Inteligencji, podobnymi do tych ze wspomnianego CoH, lecz odpowiednio przystosowanymi, aby jak najwierniej oddawać niesamowitą brutalność i epickość bitew w świecie Wojennego Młota.
Jednymi z głównych ras, jakie wystąpią w nowych konfliktach, są Kosmiczni Marines oraz Orkowie. Każda strona konfliktu to nie wielotysięczna armia klonów, lecz elitarne oddziały, które mają swoje nazwy, potrafią ze sobą ściśle współpracować i podołać nawet najcięższym zadaniom. Jedną z przełomowych dla serii zmian jest fakt, że od teraz dowódca w postaci gracza może maksymalnie dowodzić jedynie sześcioma oddziałami na polu bitwy. Zmusza to do skrupulatnego doboru wojska, opracowania odpowiedniej taktyki, aby przebić się przez najczęściej silniej zaopatrzone w żołnierzy perymetry obronne.
Warhammer 40 000: Dawn of War 2 działa na w pełni trójwymiarowym silniku graficznym, stanowiącym kolejną wersję narzędzi stworzonych na potrzeby jedynki. Oprawa jest szczegółowa, płynna i efektowna. Wyjątkowo dobrze prezentują się efekty wybuchów, jak również latające we wszystkie strony ciała poległych żołnierzy.
Prócz zabawy dla jednego gracza, Warhammer 40 000: Dawn of War 2 pozwala także na rozgrywki wieloosobowe. Stanowią one ważny element produkcji, albowiem istotnie wydłużają one czas obcowania z grą.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler