Mirror's Edge (PC) - okladka

Mirror's Edge (PC)

Premiera:
16 stycznia 2009
Premiera PL:
16 stycznia 2009
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Zręcznościowa
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (249)Gram (65)Ukończone (113)Kupię (19)

Opis Mirror's Edge (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 12h 23min

+ czaswięcej

Mirror's Edge jest jedyną w swoim rodzaju grą akcji przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby. Nawiązując do głośnych tytułów pokroju Assassin's Creed oraz Tomb Raider, studio Digital Illusions opracowało pierwszy w historii tytuł tak ściśle powiązany z ekstremalną dyscypliną sportową wywodzącą się z Francji, jaką jest parkour.

Gracz wciela się w rolę bohaterki imieniem Faith. Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości, w metropolii utopijnie doskonałej - niezmiernie pedantycznej, przyszłościowo wprost idealnej. Główna bohaterka jest kurierem, który wraz ze swymi kompanami dostarcza sekretne informacje, wiadomości i cenne przedmioty do miejsca przeznaczenia, które muszą pozostać okryte zasłoną tajemnicy. Faith z punktu A do B przemieszcza się poprzez dachy, gzymsy i powietrzną przestrzeń wysoko nad twardą ziemią.

Mirror's Edge nie jest jednak typową grą platformową, bowiem każdemu zleceniu, poza trudem dotarcia do wyznaczonego miejsca, towarzyszą także przeszkody w postaci policji, straży miejskiej i innych służb, które za wszelką cenę pragną powstrzymać Faith i uniemożliwić jej wykonanie zadania. Oponent dysponuje nawet śmigłowcami, które sprawiają wiele trudności bohaterce i jej wspólnikom. Ciekawostką jest fakt, iż w Mirror's Edge sterowana postać w zasadzie nie posługuje się bronią palną. Czasami wpadnie jej w ręce jakiś pistolet czy strzelba, jednak amunicja do nich jest mocno ograniczona. Faith jest więc zdana głównie tylko i wyłącznie na swoje akrobatyczne umiejętności oraz opanowane sztuki walki.

Esencją zabawy jest jest dynamiczność. Aby dostawać się na kolejne, z pozoru niedostępne miejsca, ważne jest wyczucie szybkości i momentu, w którym ma nastąpić wybicie. Niepowodzenie w postaci utraty pędu wskutek złego wyczucia wcale nie kończy gry, bowiem spadając, gracz zawsze może w ostatniej chwili sięgnąć niższego gzymsu czy krawędzi budynku. Porywające tempo nie w każdym momencie towarzyszy graczom, bowiem przed ważniejszym skokiem protegowana ma kilka sekund na zapoznanie się z sytuacją i szybkie obmyślenie taktyki. Faith dysponuje także darem, jakim jest wizja pozwalająca dostrzec specjalne miejsca i podpowiedzi, jak popchnąć akcję do przodu.


Wkład w encyklopedię mieli:   -Vatras-,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Mirror's Edge (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   22:22, 02.09.2013
Nigdzie nie było powiedziane, że używanie broni, bądź też nie wpływa na zakończenie, więc nie wiem dlaczego o tym pomyślałeś. Dumny Użycie broni jednak w kilku sytuacjach jest nieodzowne, a na pewno bardzo pomocne. Zależy to jednak od tego czy będziemy mieli szczęście i uda nam się sprawnie przechwycić broń.
0 kudospawelecki96   @   22:34, 02.09.2013
@MIc: Takie rzeczy to ewentualnie w skradankach, gdzie przeważnie i tak miałoby to wpływ na statystyki, a nie koniecznie fabułę.
0 kudosMicMus123456789   @   14:25, 03.09.2013
Pomyślałem o tym tak, bo o grze nie wiedziałem nic. A Ci cali sprinterzy wydawali mi się grupą, która stroni od broni palnej i od zabijania ludzi. Więc myślałem, że strzelając do niebieskich wpłynę na fabułę albo chociaż usłyszę jakiś komentarz na ten temat, a tu nic.
0 kudosJackieR3   @   14:41, 03.09.2013
Tak,też tak sądziłem.Zresztą pamiętam recke z CDA z której wynikało że używanie broni palnej w tej grze nie jest konieczne i niewiele daje.
0 kudosMicMus123456789   @   16:44, 03.09.2013
Wzięcie karabinu i rozwalenie dwóch lub trzech niebieskich było lepsze niż każdego po kolei lać, albo uciekać Dumny
1 kudosKrru   @   14:26, 25.02.2016
Mirror’s Edge to najbardziej oryginalna gra od EA. Głównie biegamy w niej po dachach i wewnątrz wieżowców. Często uczestniczymy w dynamicznych pościgach. Czasami łatwo stracić orientację, ale gdy naciśniemy lewy Alt, bohaterka sama ustawia się we właściwym kierunku. Fabuła miała potencjał, ale wyszło średnio. Widać, że dla twórców ważniejszy był gameplay. Oprawa graficzna jest ciekawa. Miasto Szkła jest sterylne - dominuje biel. Jeśli nie wyłączymy „runner vision”, niektóre elementy będą podświetlane na czerwono. Minimalistyczne sterowanie i brak interfejsu pomagają wczuć się w klimat gry. Polecam.
0 kudosGuilder   @   18:09, 25.02.2016
Mnie odstraszył od tej gry widok z pierwszej osoby. Uważam że gdy w grę wchodzi parkour, to powinna przynajmniej być opcja włączenia widoku z osoby trzeciej (coś jak w nowych Falloutach). Z tego też powodu nigdy nie ukończyłem tej gry...
0 kudosremik1976   @   22:34, 25.02.2016
Widok z pierwszej osoby daje Ci większą precyzję przy skokach. Myślę, że widok z trzeciej osoby mocno by podniósł poziom trudności w tej grze. Na pewno gra by się ładniej prezentowała, ale chyba nie wyszło by jej to na dobre.
0 kudosGuilder   @   23:15, 25.02.2016
Cytat: remik1976
Widok z pierwszej osoby daje Ci większą precyzję przy skokach.

Czy ja wiem? Przy FPP nigdy idealnie nie trafię z momentem wyskoku, przy TPP to błahostka. Co więcej, przy widoku z trzeciej osoby jest większe pole widzenia, łatwiej zaplanować ruchy na kilka wprzód,
0 kudosremik1976   @   23:25, 25.02.2016
Mi też na początku nie najlepiej się grało, ale jak już nauczyłem się patrzeć pod nogi to ocenianie odległości skoków nie sprawiało mi problemu. Kwestia przyzwyczajenia. Jedyny problem to dosyć szybka utrata skilla jak się na jakiś czas odstawi grę. Najlepiej machnąć ją jednorazowo czyli bez przerw na inne gry.
0 kudosKrru   @   08:26, 26.02.2016
Guilder - Ja nie miałem problemów ze sterowaniem. Widok TPP zamieniłby ME w coś podobnego do Assassin's Creed.
0 kudosJackieR3   @   09:16, 26.02.2016
No i właśnie na tym widoku FPP przy takiej rozgrywce polegało nowatorstwo tej gry.
0 kudosGuilder   @   18:30, 26.02.2016
Cytat: Krru
Widok TPP zamieniłby ME w coś podobnego do Assassin's Creed.

Który pod względem latania po ścianach i dachach jest wzorowy. Puszcza oko
Nie powiem, zdziwiony jestem faktem, że tylko dla mnie gameplay w tej grze był upierdliwy.
0 kudosJackieR3   @   19:00, 26.02.2016
Guilder.A nie podobało Ci się że ładne nogi miałeś?
0 kudosGuilder   @   00:40, 28.02.2016
Nie szukam tego typu uciech w grach. Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź