Sudden Strike II to sequel strategi czasu rzeczywistego o tym samym tytule. Akcja przebiega w czasie II wojny światowej, zatem potyczki toczą się w Europie (Niemcy kontra Alianci) jak i na Pacyfiku oraz w Azji (Japonia kontra Alianci). Dodano nowe strony konfliktu, teraz bitwy toczą się z udziałem: Rosji, Anglii, Niemiec, Ameryki oraz Japonii (którą dodano właśnie w tej części).
Twórcy podrasowali przede wszystkim silnik graficzny, lecz nadal bazuje on na rzucie izometrycznym znanym z Sudden Strike I. Dopracowano także faunę i florę występującą na terenach Azji i wszystkich lokacji spotykanych w grze.
Sequel daje graczowi kontrolę nad wojskami lądowymi, a także jednostkami marynarki wojennej (krążownikami, okrętami) oraz lotnictwa (bombowce, myśliwce czy nawet piloci kamikadze). Ciekawostką wartą odnotowania jest możliwość przejęcia dowolnego pojazdu wroga i wykorzystaniu go po swojej stronie. Nowością jest także wprowadzenie wskaźnika morale żołnierzy, który wymiernie wpływa na ich efektywność, podobnie jak ulepszony system przyznawanych punktów doświadczenia.
Warto wspomnieć o zmienionym modelu zniszczeń, zbliżającym Sudden Strike II do miana strategii niesamowicie realistycznej. Przykładowo działo przeciwpiechotne nie jest w stanie zagrozić czołgu w tak skuteczny sposób jak przeciwpancerna armata.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler