Red Faction III to trzecia odsłona oryginalnej strzelanki studia Volition, które pierwszą część swej trylogii zaprezentowało światu w 2001 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 2. Akcja trzeciej odsłony rzuca gracza w pół wieku po wydarzeniach z poprzednich epizodów. W czasie pięciu dekad na Marsie nadal toczą się konflikty mające swój punkt zapalny w buncie organizacji Red Faction, znanym z części pierwszej.
W odróżnieniu od wcześniejszych odsłon tutaj rozgrywka przedstawiona jest w perspektywie trzeciej osoby, co oznacza, że kamera umieszczona została za plecami protegowanego. Nierozerwalnie wiąże się to z głównymi założeniami kampanii. Mapy niemal w stuprocentowej części składają się z dużych otwartych przestrzeni. Budynki natomiast pełnią funkcję tymczasowej osłony lub - co znacznie ciekawsze - zniszczalnego obiektu!
To, na czym bardzo wiele poprzednie części serii zyskały w oczach graczy całego świata, to zaimplementowany system destrukcyjny, który pozwalał za pomocą ciężkiego uzbrojenia i ładunków wybuchowych niszczyć ściany i tym samym dostawać się w miejsca z pozoru niedostępne! Owa opcja dostępna jest także tutaj, co pozwoli stosować odmienne taktyki walki niż w innych shooterach. Niewykluczona jest także możliwość deformacji marsjańskiego gruntu, aby w powstałych lejach po ciężkim bombardowaniu znaleźć dogodną osłonę.
Wiele lat minęło od czasu, kiedy świat poznał Red Faction. Tym większe wrażenie robi nowatorska niegdyś technologia, pozwalająca dość swobodnie demolować najbliższe otoczenie. Silnik Geo-mod, zastosow...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler