Quake (PC) - okladka

Quake (PC)

Premiera:
24 czerwca 1996
Premiera PL:
brak danych
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Strzelanka
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:
brak danych

ObserwujMam (25)Gram (8)Ukończone (23)Kupię (4)

Opis Quake (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 48h 34min

+ czaswięcej

Quake to gra FPS, będąca jedną z pierwszych, w pełni trójwymiarowych strzelanin. Wcielamy się w postać samotnego obrońcy Ziemi, przed złowrogimi najeźdźcami. Do celów dewastacyjnych, oddano nam szereg różnorakiej broni, takiej jak pistolet, strzelba, karabin maszynowy, czy też broń energetyczna i rakietowa. Poruszać się będziemy po różnorakich, mrocznych i złowrogich lokacjach, pełnych kosmitów i innych wrogich istot.

PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera sceny wywołujące strach
Screeny z Quake (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosonetoe   @   23:25, 11.04.2010
TAAKA gra i nie ma komentarzy? Świat spada na psy, pierwsza naprawdę trójwymiarowa strzelanina, a z modem Open GL i dziś wygląda nieźle. Bo miodności może jej pozazdrościć wiele obecnych produkcji. Z naciskiem na wiele.
0 kudosarhimond   @   15:15, 15.05.2010
W tą grę po prostu trzeba zagrać jak się jest fanem strzelanek na PC . Do dziś pamiętam te nieprzespane godziny nad quakiem , aż się łezka w oku kręci.
0 kudosp.pieter_pl   @   11:56, 15.07.2010
na tej grze nauczyłem sie grać w strzelanki grywałem w szkole podstawowej na kompie w 4 klasie podstwówki nie było tam jeszcze windowsa
0 kudosdaemonis   @   09:14, 14.11.2010
Jak pierwszy raz ją zobaczyłem u kumpla pomyślałem, że to nie jest prawdziwa grafika 3d, to było w tedy coś niesamowitego. Pierwsze kroki w grze po kalu z dwoma kompami w jednym pokoju. Niezapomniane chwile Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   02:13, 08.11.2011
Niedawno opublikowany fanowski filmik traktujący o tym, jakby wyglądał Quake, gdyby zrobiono go dzisiaj, narobił mi apetytu na ponowne przejście pierwszego Wstrząsu. Krótko: gra wymiata. Niewielkie mapy (przynajmniej z początku, ale za to świetnie skonstruowane) sprawiają, że przechodzi się je w kilka minut, a niesamowite tempo akcji, obywające się bez "epickich" skryptów zawstydza niejedną współczesną produkcję. Fabuła? Jaka fabuła... Dumny Tu zmieszano wszystko: rycerzy, żołnierzy, psy, maniaków z piłami motorowymi... Całość jest niesamowicie grywalna. Szkoda, że STEAM sprzedaje wykastrowaną z soundtracka jedynkę (dwójkę też...), ale można to naprawić. Zainstalowałem UltimatePach 1.11, bo nie mogłem nigdzie znaleźć sposobu, jak zmusić grę do rozdziałki panoramicznej. Łatka dodała mnóstwo opcji konfiguracyjnych (kilkanaście razy więcej, niż miał pecetowy Rage w chwili premiery...) i zmienia nieco warstwę wizualną, choć fajerwerków nie ma co oczekiwać - ba, nawet powinno się obcować z Quake'iem właśnie w takiej postaci. Z ciekawości ustawiłem co się dało na max. Efekt? W FullHD ok.40 FPS, problemy z płynnością, a sprzęt po prostu mi się zagotował i wyłączył monitor, co świadczy o niedopracowaniu patcha. Zostawiłem zatem domyślne ustawienia i wszystko pięknie śmiga. Pierwszy epizod już za mną. Ech, takich gier już się nie robi...
Jako ciekawostkę dodam, iż Quake to specyficzna gra, w której gracz sam stopniuje sobie poziom trudności, szybko omijając wrogów/walcząc z kim się da i zapuszczając się bądź nie w gorzej dostępne rejony.

UPTADE: 5h i po Quake'u. Grało mi się całkiem przyjemnie, przez pierwsze 3 epizody dość łatwo, dopiero ostatni nastręczył pewnych trudności. Rozumiem, że dla ówczesnych graczy, przechodzących ten tytuł tylko na klawiaturze mogło to być istnym koszmarem, ale teraz idzie z tego wybrnąć. Nie odnalazłem wszystkich sekretów, nie wybiłem wszystkich wrogów tym samym zauważając, ze to taka swoista samoregulacja poziomu trudności - im bardziej chce się wymasterować grę, tym jest gorzej, bo wtedy nie można już ot tak, ominąć sobie wrogów...
Jednym słowem - Quake to kawał historii. Muszę jeszcze przerobić oba dodatki, ale dopiero za pewien czas.
0 kudosTUKANISKO74   @   01:37, 14.04.2020
Cytat: onetoe
TAAKA gra i nie ma komentarzy? Świat spada na psy, pierwsza naprawdę trójwymiarowa strzelanina, a z modem Open GL i dziś wygląda nieźle. Bo miodności może jej pozazdrościć wiele obecn ych produkcji. Z naciskiem na wiele.
Potwierdzam mimo upływu lat Quake starzeje się ale pomału i godnie. Nawet dziś gdy odpalam gierce to nie raz podskoczę ze strachu jak coś nagle ryknie lub wyskoczy z kąta lub za winkla.
0 kudosfebra1976   @   10:28, 14.04.2020
Widzę że kolega kopie coraz głębiej, artykuł sprzed 9lat.
0 kudosshuwar   @   11:44, 14.04.2020
Myślę, że to jeszcze daleka droga, to złotej łopaty Uśmiech
Dodaj Odpowiedź