Nowa odsłona przygód najsłynniejszej postaci gier komputerowych zatytułowana Underworld jest dla zacnej serii nowym początkiem, albowiem po raz pierwszy saga w pełni wkracza w erę konsol i sprzętu hardware oraz software nowej generacji, choć developer nie zapomniał również o starszych maszynach.
Szczególnemu unowocześnieniu uległa przede wszystkim otaczająca bohaterkę w czasie podróży flora. Najbardziej zaawansowane algorytmy i technologie graficzne pozwalają odtworzyć na ekranie tak drobne - ale zarazem ważne i klimatyczne - detale jak głębokie ślady w grząskim bajorze, pojedyncze krople deszczu na kostiumie pani archeolog czy też mokry piasek na kolanach w czasie przyjmowania pozycji kucającej! Ciała zabitych przeciwników (także zwierzęcych) teraz pozostają wśród drzew i natury, nie zaś w tajemniczy sposób znikają, jak to miało miejsce dotychczas. Pozostaną tam, aż do samego wystygnięcia i rozkładu, co rzecz jasna nie będzie do zaobserwowania w czasie zabawy. Także zdeformowane elementy otoczenia jak zwalone kolumny, drzewa czy głazy pozostaną na swoim nowym miejscu już na stałe, na co pozwoli niesamowita moc obliczeniowa najnowszych konsol i PeCetów, co studio Crystal Dynamics postanowiło wykorzystać w stu procentach. Wszystkie detale na konsolach Sony PlayStation 2 oraz Nintendo Wii także będą obecne, lecz widoczne w mniejszych stopniu.
Proces "next-genowości" przeszły także animacje protegowanej. Specjalnie na potrzeby stworzenia nowej palety ruchów i kroków zorganizowano sesję motion-capture, dzięki czemu przemieszczanie się i akrobacje wyglądają niczym wycięte z największych hitów kina akcji.
Akcja Underworld kontynuuje historię opowiedzianą w Tomb Raider: Legend. Lara Croft ponownie zwiedzi nieprawdopodobnie piękną naturę choćby na meksykańskiej ziemi, czy też bardziej południowej części Ameryki. Oczywiście, podtytuł o nowej przygodzie mówi właściwie sam za siebie...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler