Wraz z sequelem protoplasty - Dungeon Keeperem 2 - wydany został trailer zwiastujący nadejście trzeciej części serii spod klawiatur programistów studia Bullfrog. Teaser obrazował Rogatego - lidera zrzeszającego pod swoimi łapami władców wszystkich lochów - oraz alter ego gracza, którzy chyba pierwszy raz w życiu ujrzeli światło słoneczne. Ojczyzna paladynów i dobrodusznych rycerzy wkrótce miała zostać nawiedzona przez podziemne plugastwo.
Prace nad grą rozpoczęły się około listopada 1999, a oficjalnie zostały ogłoszone na początku lutego następnego roku, by w następnym miesiącu być przerwane. Powodem tego anonsowanym przez studio był angaż programistów do innych projektów opartym na tym samym uniwersum, które nigdy nie zostały ukończone. Część trzecia miała wprowadzać nową grywalną rasę - drugą stronę konfliktu, czyli "dobro".
Zapewne przyczyną powyższych zdarzeń było przede wszystkim wcielenie developerskiego studia pod skrzydła Electronic Arts, a główny projektant serii Dungeon Keeper - Peter Molyneux - utworzył własne studio i rozpoczął własną działalność.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler