Cold War to trzecia faza wielkich operacji wojennych pod szyldem studia Stormregion. Dwie pierwsze skupiały się na realiach drugiej wojny światowej, w których braliśmy udział jako dowódcy zmechanizowanych oddziałów. Walczyliśmy w Europie (Berlin, Budapeszt, Warszawa, Normandia), a także na półwyspie Bałkańskim oraz Północnej Afryce. Przejmowaliśmy dowodzenie nad armiami alianckimi, niemieckimi, radzieckimi, a nawet włoskimi czy jugosłowiańskimi. Teraz seria Codename: Panzers przenosi nas w czasy Zimnej Wojny i związanymi z nią kryzysów. Nie zabraknie jednak starć historycznie alternatywnych, co pozwoliło developerowi na większą elastyczność i swobodę.
W Codename: Panzers 1 i 2 aspekt ekonomiczny został całkowicie pominięty. Jednostki albo były przydzielane automatycznie, albo kupowane za punkt prestiżu zdobywane w miarę progresji kampanii. Póki co, nie zmieniło się to w epizodzie lat 50., niemniej pojawiają się nowe wojska - zarówno zgodne z tamtejszymi realiami oraz całkowicie prototypowe, wprowadzone do użytku później albo wcale. Nie zabraknie oddziałów piechoty, drużyn zmechanizowanych lub artylerii. Ponadto niemal zawsze możemy liczyć na wsparcie powietrzne w postaci nalotów dywanowych, myśliwców bombardujących bądź zwykłych lotów zwiadowczych.
Pola bitwy w Codename: Panzers - Cold War generowane są przez najnowocześniejszą wersję silnika napędzającego starszych braci. Jest nim Gepard-3-Engine, który bezproblemowo radzi sobie z obsługą bibliotek DirectX 10 i jemu technologi graficznych przypisanych. Do strony technicznej produktu należą także zaawansowane algorytmy fizyczne prezentujące batalie w największej jakości przy zachowaniu ogromnej dawki realizmu. Skale bitew są także łatwiejsze do ogarnięcia poprzez możliwość korzystania z dwóch monitorów jednocześnie dla najpełniejszej kontroli godnej najwybitniejszych komandorów.
Wkład w encyklopedię mieli: roxa175,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler