Anno 1701: Klątwa Smoka jest pierwszym oficjalnym rozszerzeniem do ekonomicznej strategii czasu rzeczywistego - Anno 1701. Seria Anno od swych początków cieszy się niezwykłą popularnością i stanowy niemal klasyczny przykład RTS-ów, w których walka spychana jest na drugi plan, a pierwsze skrzypce gra system ekonomiczny całej kolonii, którą w czasie rozgrywki ekspansywnie i przedsiębiorczo rozwijamy.
Anno 1701: Klątwa Smoka oferuje nową kampanię, a także edytor własnych map wraz z wybranymi przez nas celami. Na tą pierwszą składa się jedenaście następujących po sobie misji, w czasie których wcielamy się w świeżo upieczonego kolonizatora mającego sobie za cel nadrzędny utworzenie prawdziwej metropolii na terenie Nowego Świata. Developer umieścił w czasie głównej przygody nowe postaci pod kontrolą krzemowej inteligencji, a także kilkoro starych znajomych, z którymi przyjdzie przede wszystkim handlować, negocjować, rywalizować o tereny i surowce, ale nie zabraknie też prowadzonych wojen.
Edytor pozwala na stworzenie dosłownie od fundamentów scenariusza, w którym każdy detal jest naszym wyborem. Począwszy od zaprojektowania terenu wraz z umiejscowieniem złóż surowców, poprzez występujące plemiona i kultury, aż na warunkach zwycięstwa i liczbie graczy skończywszy. Tak oto powstałą agendę możemy jeszcze krótko scharakteryzować i wypróbować w gospodarczym boju.
Wkład w encyklopedię mieli: Andziorka,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler