Stranger to dwa światy. Świat podziemny i ten na ziemskiej powierzchni. Oba różnią się od siebie swoją filozofią - podziemia skrywają w sobie więcej mroku, tajemnic i ciszy, oświetlona część świata natomiast przepełniona jest blaskiem i wielką liczbą zaczepnych konfliktów.
Produkt firmy Fireglow jest strategią czasu rzeczywistego z domieszką elementów role-playing. Gracz wciela się w jednego z bohaterów żyjących w podzielonym świecie i przemierza różne krainy obu tych światów. W czasie swej podróży ma do dyspozycji grono podwładnych, którzy bez problemu mogą zakładać nowe bazy, by wspomagać protegowanego dodatkową pomocą. Stranger oferuje około setki różnych jednostek występujących zarówno w niezależnym otoczeniu, jak i dostępnych do rekrutacji.
Kontrolowany bohater (lub cała ich trójka - maksymalna dostępna ilość) w czasie progresji kampanii zdobywa doświadczenie, a co za tym idzie nowe zdolności spod znaku miecza i magicznych ksiąg. Spotkać można także unikalny ekwipunek, który wzmocni zarówno siły witalne użytkownika, jak również oddział, który ma zaszczyt walczyć u jego boku.
Poza rozwiązaniami siłowymi, korzystać można także z bardziej humanitarnych rozwiązań pokroju dyplomacji. Ta jednak nie będzie wchodzić w grę, kiedy znad przeciwka nadciągają dzikie i obce plemiona, a tak będzie prawdopodobnie przez większość czasu rozgrywki. Ten ostatni oscyluje koło trzydziestu godzin.
Dla spragnionych epickich bojów Stranger oferuje także tryb gry wieloosobowej, w której najpełniej ośmiu graczy jednocześnie może walczyć o miano najbardziej chrobrego magicznego awanturnika i poszukiwacza przygód.
Wkład w encyklopedię mieli: Andziorka,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler