Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (PC) - okladka

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (PC)

Premiera:
26 października 2007
Premiera PL:
26 czerwca 2008
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa
Język:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (51)Gram (3)Ukończone (13)Kupię (3)

Opis Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 6h 40min

+ czaswięcej

Listopad roku Pańskiego 2011 przynosi Howardowi Loreidowi trudną do rozwikłania sprawę zabójstwa. W Hilltown w niewyjaśnionych okolicznościach zamordowano Clarka Fielda o silnie mistycznych oraz magicznych zainteresowaniach. Pojawia się także i trzeci ważny bohater - Loath Nolder - główny podejrzany, były detektyw o niezwykle mrocznej i zawiłej przeszłości...

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder to gra przygodowa rozgrywająca się na podstawie twórczości mistrza dreszczowców H.P. Lovecrafta. Przedstawiony powyżej opis fabuły to zaledwie niewielka część rozpoczynająca mroczną i duszącą przygodę. Wszechobecna wilgoć, ciemność i pozorne osamotnienie potęgują niesamowity klimat horroru, w którym gracz ściga śmiertelnie niebezpieczną personę.

Bohater przemierza miasteczko - jego ciemne zaułki, o których zwykły człowiek nie ma pojęcia co do ich istnienia, a także ulice, opustoszałe domy, itp. Nie zabraknie także nawiedzonych posiadłości, tajemnych pieczar i opuszczonych ścieżek. Całe otoczenie jest obserwowane z oczu gracza, jednakże widok zmienia się adekwatnie do tego, co dzieje się na ekranie. Nagłe wystraszenie się odbije się na widoczności poprzez zasianą panikę itd.

Wśród owego depresyjnego wręcz klimatu przyjdzie oczywiście rozwiązywać całe zatrzęsienie łamigłówek, a także szukać nowych poszlak i wskazówek. Ciekawą innowacją jest używanie notatek jako zwykłych przedmiotów. Co za tym idzie, można je próbować łączyć ze sobą, by wpaść na kolejny trop zanurzając się w rozwiązanie sprawy.

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder oferuje niezapomnianą przygodę w iście lovecraftowskim klimacie będąc smakowitym kąskiem dla spragnionych mrocznych i intrygujących przygód.

PEGI: Od 7 latZawiera sceny wywołujące strach
Screeny z Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMrTrampek   @   12:11, 08.10.2011
Znalazłem go na płycie z CDAction 10/2010. A więc w skrócie. Historia dotyczy morderstwa Clarka Field i zaginięcia Loatha Nolder, głównego podejrzanego. Z czasem wszystko wiąże się z okultyzmem i oddawaniem czci jakimś bożkom.
A teraz odczucia. Gra oferuje trzy poziomy trudności, więc wybrałem najwyższy, by było jak najbardziej realnie. Fabuła z początku była ciekawa i całkiem fajnie się wszystko odkrywało. Jednak z czasem nastąpiło tyle informacji i pojawiło się tyle dokumentów (których nie można było zabrać ze sobą), że się nieźle pogubiłem, chociaż wciąż widziałem główny zarys - okultyzm. W pewnym momencie nawet naszły mnie myśli, że jest to związane z przemytnictwem jakichś artefaktów, ale... sami się dowiedzcie. Gra miała pewne straszne momenty, dlatego polecam grać dość późną porą, by jak najbardziej odczuć dreszcz emocji. Ponadto oparta była na twórczości Lovecrafta, nie wiem jak dobrze odwzorowana, bo tego pana nie czytam. Muzyka była świetna, idealna do thrillera czy nawet horroru. Wielkim plusem tytułu jest wymaganie podkreślania ważnych informacji w różnorakich dokumentach, które można zabrać lub też nie. W innym wypadku stanie się w martwym punkcie. Ponadto można łączyć fakty ze swojego dziennika, odkrywając kolejne tajemnice. Łamigłówek, zagadek itp. było dość mało i czasem miałem odczucie, że są abstrakcyjne - po prostu nic nie podpowiadało, jak się za to zabrać, co zmuszało to wiecznych prób i błędów, co trochę irytowało. Nie mniej grało mi się całkiem nieźle i powiem, że kilkanaście razy musiałem sprawdzić w poradniku, gdzie skierować się dalej, by ruszyć fabułę, bo tak na prawdę nic, ani nikt tego nie sugeruje za często (na najtrudniejszym poziomie). Grafika otoczenia była całkiem ładna i mroczna, chociaż jak na 2007 rok, to jednak nie spełniała wymogów - szczególnie modele postaci, których jest na szczęście mało. Ale zapewne to wina małego budżetu tureckiego studio. Niemniej fajnie było rozwikłać kilka zagadek, szczególnie, że zakończenie nie dało żadnych odpowiedzi, a stworzyło kolejne zapytania.
Przejście gry zajęło mi, według licznika tytułu, 5h50min, z czego odkryłem 35/37 dokumentów, 29/31 wskazówek, 12/40 ukrytych wskazówek, 2/5 faz fabuły, oraz 1/5 sekretów, więc nie wiele, dlatego też w przyszłości mam zamiar powrócić do tytułu.
0 kudosbanaroo   @   15:33, 20.02.2012
Mroczny klimat, dużo niejasności. Aczkolwiek sama rozgrywka bardzo prosta.
0 kudossebogothic   @   21:02, 16.02.2014
Niezbyt przypadła mi do gustu. Owszem klimat ciężki, może trochę aż za, ale w rozgrywce wieje nudą. Jest kilka lokacji, które musimy przeszukiwać. Większość akcji dzieje się w nocy, więc musimy szukać w ciemnych lokacjach, co może sprawić, iż czegoś nie dostrzeżemy. Często też nie wiadomo co robić, a bohater mógłby podpowiedzieć czy zostaje jeszcze w danej lokacji.
Analiza tekstów mi się nawet podobała, gorzej już jest z kojarzeniem myśli.
Fabuła jest jakaś niejasna i w sumie mało ciekawa.