XVI-wieczna Japonia. Kraj podzielony wojnami domowymi między potężnymi klanami japońskimi, których władcy walczą o tytuł Szoguna.
Pierwsza gra z serii Total War przenosi nas do domów daimyo wybranego klanu, aby samemu można było zdecydować, kto będzie dominującym władcą Japonii. Klany Shimazu, Mori, Takeda, Oda, Uesugi, Hojo oraz Imagawa rozpoczynają wojnę między sobą, a o jej wynik przyjdzie nam walczyć armiami złożonymi z wielu rodzajów jednostek. Po raz pierwszy w serii Total War na polu bitwy możemy zobaczyć ponad 5000 ludzi!
Miasta i wsie rozbudują nam się w duże osady produkujące wojsko oraz szkolące agentów, których być może wyślemy na misje znaczące o wyniku bitew. Tutaj dostępni będą zamachowcy jak i dyplomaci tj. ninja (podstawowy agent do śmiercionośnych zadań), gejsza (profesjonalna zabójczyni która może być wyszkolona dopiero po dłuższym okresie gry i rozbudowaniu danego budynku) oraz posłaniec do zadań dotyczących rozejmów itp.
Przekonamy się też jak od środka wygląda sala daimyo, gdy za każdym razem przybędą posłańcy. Niekiedy może przybyć sama ich głowa, ale nie można zrażać się tym, bo wystarczy poprowadzić wojska na ziemie nikczemników i odpłacić pięknym za nadobne. Mniej więcej w połowie kampanii zjawią sie kupcy z krajów europejskich proponujący nam wyżej rozwiniętą broń.
Gra dysponuje dobrą oprawą graficzną i umożliwia postawienie się na miejscu władcy klanu, tak aby na własne oczy to zobaczyć.
Wkład w encyklopedię mieli: Luksib,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler