S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky to nieformalna kontynuacja ukraińskiego FPS-a o podtytule Shadow of Chernobyl. Nieformalna, bowiem mamy tu do czynienia z prequelem. Tzn. wydarzenia tutaj rozgrywane mają miejsce przed fabułą pierwszej części z sagi S.T.A.L.K.E.R.A. Po raz kolejny przyjdzie nam przemierzać wzdłuż i wszerz Zonę, która jak się okazuje była jeszcze bardziej złowroga. Role jednak odwracają się i tym razem jako stalker-łowca polować będziemy na jedną z postaci znanej z poprzednika.
Nowe lokacje stanowiące 50% terenów gry są uzupełniane przez mapy z Cienia Czarnobyla, jednakże te zostały znacznie zmodyfikowane uległszy gruntownemu re-designowi.
Na terenie nowej-starej Zony znajdzie się (albo i nie) miejsce dla jednej z ośmiu frakcji, do której będziemy mogli się przyłączyć i wraz z nią walczyć o wpływy na skażonych sektorach. Nie jest to co prawda obowiązkowe, jednak silny sojusznik jest równie cenny, co amunicja, której dalej będzie niewiele...
Ciekawostką jest fakt wprowadzenia trybu tzw. szybkiej podróży. Koniec zatem z nużących podróży po terenie Zony, które sztucznie wydłużały rozgrywkę. Ponadto dodane zostały nowe artefakty, pancerze, bronie, usprawnienia doń oraz oczywiście niespotykane dotąd mutanty i tajemnicze postaci.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler