
S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo to druga odsłona serii pierwszoosobowych strzelanek, stanowiąca prequel do wydarzeń rozgrywających się w FPS-ie z 2007 roku: S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Za produkcję ponownie odpowiada ukraińskie studio GSC Game World.
Fabuła S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo pozwala graczowi wcielić się w najemnika o przydomku Szrama. Protagonista bierze udział w Wojnie Frakcji, która rozgorzała po Drugiej Emisji, kształtując Zonę (znaną z Cienia Czarnobyla) na nowo i napełniając ją jeszcze groźniejszymi mutantami i jeszcze bardziej cennymi anomaliami.
Rozgrywka S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo to pierwszoosobowa strzelanka (FPS) pierwszej wody, kontynuująca rozwiązania z pierwszej części cyklu. Z racji faktu, iż mamy do czynienia z prequelem, nowe lokacje stanowią 50% terenów gry - te są uzupełniane przez mapy z Cienia Czarnobyla, jednakże zostały znacznie zmodyfikowane i uległy gruntownym przeróbkom. Na terenie nowej-starej Zony znajduje się kilka frakcji, do których możemy się przyłączyć i wraz z nią walczyć o wpływy na skażonych sektorach oraz realizować unikalne zadania. Nowością jest wprowadzenie trybu szybkiej podróży. Ponadto dodane zostały nowe artefakty, pancerze, bronie, usprawnienia doń oraz oczywiście niespotykane dotąd mutanty i tajemnicze postacie.
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla był jedną z najdłużej robionych i najbardziej wyczekiwanych gier w historii wirtualnej rozrywki. Ekipa ze studia GSC Game World poświęciła na jej opracowanie wiele dług...
13.08.2008 Warszawa Siedziba CD Projekt Kilka dni temu spotkała mnie niezła frajda. Mianowicie, zostałem zaproszony na pokaz nowego Stalkera. Zostawiono mnie samego w „Pokoju Zen"... i tam...
Lata oczekiwania na S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl rozbudziły wyobraźnię graczy do tego stopnia, iż wszyscy z wypiekami na twarzy wypatrywaliśmy jakichkolwiek informacji na temat szykowanego przez...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler