Builders of Egypt to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami 4X i aspektami ekonomiczno-zarządczymi. Za produkcję odpowiada rodzime studio Strategy Labs.
Builders of Egypt obejmuje całą historię Egiptu faraońskiego. Rozpoczynamy swoją przygodę jako zarządca Memfis w okresie wczesnodynastycznym za rządów króla Narmera, a kończymy w Denderze w okresie ptolemejskim za panowania Kleopatry VII Filopator.
Rozgrywka Builders of Egypt jest dokładnie tym, na co wskazuje sama nazwa. To strategia 4X, na poły z elementami czasu rzeczywistego, na poły będąca Cywilizacją z małym twistem - skupiamy się na jednym okresie historycznym. Akcję obserwujemy z rzutu izometrycznego kamery, a naszym zadaniem jest rozwój prowadzonego państwa, walka z konkurującymi - nomen omen - cywilizacjami, a także podbój - zarówno ekonomiczny jak i militarny (nie bez znaczenia aspektu kulturowego - rozbudowując miejsca kultu i kolonizując z nim sąsiadów). Do tego pierwszego wykorzystujemy zdobycze technologiczne zdobywane w trakcie rozwoju wsi i miasteczek (oraz aglomeracji).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler