Dying Light: The Beast to poboczna odsłona (spin-off) popularnej serii postapokaliptycznych gier akcji z elementami RPG, w której główne role grają nieumarli i ludzkie enklawy próbujące powstać z ruin. Tytuł oryginalnie był drugim dodatkiem do Dying Light 2: Stay Human, jednak jego skala spowodowała, że deweloperzy postanowili zamienić go w samodzielną grę. Za produkcję odpowiada polskie studio Techland.
Fabuła Dying Light: The Beast pozwala graczom wcielić się w postać Kyle'a Crane, który po trzynastu latach brutalnych eksperymentów ucieka z niewoli w niegdysiejszym tętniącym, turystycznym miejscu o nazwie Castor Woods, i rozpoczyna pościg za swoimi oprawcami. Szybko odkrywa jednak, że gra toczy się o dużo wyższą stawkę niż zemsta. Jednocześnie, gdzieś głęboko w lesie, tajemnicza istota urządziła sobie teren łowiecki.
Rozgrywka Dying Light: The Beast to gra akcji z elementami RPG i przygodowymi, gdzie pierwsze skrzypce odgrywa efektowny parkour i otwarty świat. Akcję obserwujemy z oczu bohatera (FPP). Walka wciąż opiera się głównie na broni białej tworzonej przy pomocy rozbudowanego craftingu, choć istotną rolę odgrywa też broń palna. Oręż, niezależnie od jego sposobu funkcjonowania, można modernizować i dopasowywać do napotkanych przeciwników. Kyle z uwagi na posiadanie wielu cech mutanta, oferuje graczom dużo szersze możliwości jeśli chodzi o bezpośrednie starcia z zombiakami, a także dodatkowe umiejętności specjalne i dodatkowe zagrania w odróżnieniu do bohatera podstawowej "dwójki".
Dying Light: The Beast pozwala na samodzielnie ukończenie kampanii fabularnej, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by zebrać do pomocy znajomych i przejść ją w trybie kooperacji (przez Internet).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler