
The War Within to dziesiąte pełnoprawne rozszerzenie do popularnego MMORPG World of Warcraft. DLC otwiera nową fabularną trylogię w świecie WoW-a zatytułowaną The Worldsoul Saga i wprowadza koleją grywalną rasę - krasnoludów Earthon. Do poprawnego działania The War Within potrzebna jest podstawowa wersja gry. Za powstanie dodatku odpowiadają autorzy oryginału, studio Blizzard.
Fabuła World of Warcraft: The War Within osadza akcję na nowym terenie - kontynencie Khaz Algar znajduącym się na zachodnim wybrzeżu Pandarii i będący domem dla rasy Earthon, starożytnych krasnoludów. Nowy region składa się na kilka regionów, w tym również tych podziemnych: Isle of Dorn, The Ringing Deeps, Hallowfall i Azj-Kahet. Historia obraca się wokół zagrożenia związanego z enigmatyczną Harbinger of the Void, która ma plan zawładnięcia Azeroth, a wizje związane z jej zagrożeniem zaczynają nękać rozmaite postacie.
Rozgrywka World of Warcraft: The War Within nie różni się specjalnie względem poprzednich dodatków jak i samej "podstawki". To nadal MMORPG w całej okazałości, gdzie grinding, rajdy oraz crafting to trzy przewodnie mechaniki. DLC przynosi przede wszystkim nowy teren - Khaz Algar - a wraz z nim ludność ją zamieszkałą w ramach grywalnej rasy: starożytnych krasnoludów Earthon. Oprócz tego nowościami w warstwie gameplayowej są: kolejna iteracja systemu talentów (Hero Talents) i zaktualizowany system profesji. Wisienką na torcie jest osiem nowych podziemi, rajd, cztery jaskinie (Delves) dostępne dla wysokopoziomowych postaci, które można ukończyć w kooperacji do czterech graczy, oraz podniesiony poziom maksymalny - do 80.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler