
Cocoon to gra przygodowa z silnym komponentem logicznym i elementami platformowymi oraz zręcznościowymi, której akcja osadzona została w futurystycznym multiwersum. Za projekt odpowiada debiutanckie studio Geometric Interactive założone przez Jeppe'a Carlsena będącego głównym projektantem Limbo i Inside.
Fabuła Cocoon pozwala graczom wcielić się w postać niewielkiego owada, który przemierzając jeden świat, na swoich plecach dźwiga kulę z innym. Pozwala mu to tworzyć niekończące się pomosty między rozmaitymi uniwersami, odkrywając ich tajemnice oraz pradawne historie.
Rozgrywka Cocoon to przygodówka stawiająca jednak na nieco inne akcenty niż inne produkcje z podobnego segmentu (takie jak point & click). Tutaj akcję obserwujemy z rzutu izometrycznego kamery, a większy niż zbieranie przedmiotów nacisk położono na komponenty logiczny, platformowy, a nawet zręcznościowy. Przemieszczamy się pomiędzy światami korzystając z kuli umiejscowionej na plecach naszego protagonisty: zawierają one różnorodne światy dzielące się m.in. na biomy takie jak lokacje przemysłowe, pustkowia, rozległe jaskinie itd. Każdy ekosystem jest strzeżony przez strażnika, którego pokonanie odblokowuje konkretną umiejętność do niego przypisaną. Może to być odkrywanie tajnych ścieżek, korzystanie teleportacji w wyznaczonych do tego miejscach czy np. ciągnięcie obiektów. W ten sposób rozwijamy protagonistę, pozwalając jednocześnie na eksplorację coraz trudniejszych etapów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler