Hell Let Loose to utrzymana w realistycznym klimacie pierwszoosobowa strzelanka osadzona w realiach II wojny światowej. Za projekt odpowiada debiutanckie studio z Australii - Black Matter - które zbierało środki na ufundowanie produkcji za pośrednictwem platformy Kickstarter (udało się to w 2016 roku).
Hell Let Loose stawia na realistyczne potyczki w sieci wzorując się na grze Squad. W jednej bitwie może brać udział do 100 graczy (po pięćdziesiąt osób w drużynie), a wszystkie działania koordynują dowódcy za pomocą czatu głosowego. Gracze mogą bawić się na dziewięciu rozległych mapach i wcielić się w czternaście klas postaci.
Rozgrywka Hell Let Loose podzielona jest niejako na kilka segmentów: dowódcy organizują taktykę główną strategię, oficerowie tworzą punkty respawnu dla żołnierzy na podstawie informacji przekazanych wyżej i sytuacji na polu bitwy, zaś sołdaci biorą bezpośredni udział w walkach zarówno na piechotę jak i w pojazdach. Możliwa jest budowa fortyfikacji oraz stawiania min w celu zatrzymania natarcia w kluczowych miejscach na mapie.
Celem obu drużyn jest zdobywanie pozycji strategicznych dających przypływ punktów. Oznacza to, że nie liczy się ilość fragów, a koordynacja oraz wykonywanie rozkazów. Te ostatnie wydaje przede wszystkim dowódca obserwujący bitwę z lotu ptaka. Nie bierze on bezpośredniego udziału w walce, tylko używa specjalnych umiejętności i kieruje poczynaniami swojej drużyny.
Hell Let Loose oferuje wyłącznie tryb multiplayer.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler