
As Dusk Falls to "interaktywny film", gra przygodowa oparta na wyborach moralnych i doświadczaniu rozmaitych konsekwencji naszych decyzji. Akcja została osadzona w stanie Arizona w USA, a za projekt odpowiada debiutanckie studio Interior/Night, którego szefowa pracowała w Quantic Dream m.in. przy Heavy Rain należącym do tego samego gatunku.
Fabuła As Dusk Falls przenosi gracza do roku 1999 i opowiada historię dwóch powiązanych ze sobą rodzin. Wydarzeń nie poznajemy w normalnej kolejności, bowiem mamy do czynienia z ciągłymi przeskokami między liniami czasowymi, a historia asynchronicznie prezentuje wydarzenia z przeszłości i teraźniejszości. Jednym z zadań grającego jest tym samym dopasowanie historii i ułożenie z tych poszczególnych klocków konkretnego obrazu wydarzeń tamtych lat.
Rozgrywka As Dusk Falls przypomina wcześniej wspomniane Heavy Rain. Zrealizowano ją w konwencji interaktywnego filmu, a zadaniem gracza jest głównie podejmowanie decyzji oraz oglądanie długich przerywników pomiędzy nimi. Okazjonalnie poruszamy się postacią i wchodzimy w dostępne interakcje.
As Dusk Falls oferuje zarówno tryb dla pojedynczego gracza jak i kooperację - wtedy każdy z graczy wciela się w innego z bohaterów. Tryb multiplayer obejmuje zarówno lokalną współpracę jak i przez sieć. Oprawa wizualna As Dusk Falls została utrzymana w konkretnej, stylizowanej na komiks, grafice.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler