Mafia: Definitive Edition (PC) - okladka

Mafia: Definitive Edition (PC)

Premiera:
25 września 2020
Premiera PL:
25 września 2020
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa / Akcja
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:

ObserwujMam (5)Gram (1)Ukończone (5)Kupię (1)

Opis Mafia: Definitive Edition (PC)
Materdea @ 20:15 19.05.2020
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka.

Śr. długość gry: 11h 13min

+ czaswięcej

Mafia: Definitive Edition to remake pierwszej części serii Mafia. Oryginał ukazał się w 2002 roku i był dziełem czeskiego studia Illusion Softworks (później kupionego, wraz z całą marką, przez firmę 2K Games i przemianowanego na 2K Czech).


Remake zmienia wszystkie elementy gry - od grafiki, przenosząc tytuł na nowy silnik, przez tekstury oraz rozgrywkę, dodając elementy charakterystyczne dla dzisiejszych przygodowych gier akcji (jak np. więcej aktywności w otwartym świecie).


Historia w Mafia: Definitive Edition pozwala graczowi wcielić się w postać taksówkarza, Tommy'ego Angelo. Akcja rozgrywa się szalonych latach 30. XX wieku, w fikcyjnym mieście Lost Heaven (wzorowanym na Chicago). Protagonista z dnia na dzień, poprzez splot zaskakujących wydarzeń, zostaje wciągnięty w szeregi mafijnej rodziny, pnąc się w jej szczeblach.

Rozgrywka w Mafia: Definitive Edition została nieco rozbudowana względem oryginału sprzed 18 lat. Mamy tutaj do czynienia z przygodową grą akcji z elementami strzelanki. Kamera znajduje się za plecami bohatera, a do dyspozycji mam otwary, najeżony aktywnościami pobocznymi, świat. Oprócz zwiedzania dużo bardziej - niż w edycji z 2002 roku - interaktywnego miasta, realizujemy kolejne zadania zlecane nam przez postacie niezależne.

Wymagania: Twórcy gry Mafia: Definitive Edition ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.
PEGI: Od 18 latZawiera przemoc
Screeny z Mafia: Definitive Edition (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   15:45, 27.12.2020
Tak straszyliście misją wyścigową, że aż miałem ręce spocone, gdy ją przechodziłem. Wyścig udało się wygrać za 3 razem na poziomie Średniej trudności Uśmiech
0 kudosmrPack   @   17:25, 27.12.2020
Cytat: shuwar
Tak straszyliście misją wyścigową, że aż miałem ręce spocone, gdy ją przechodziłem. Wyścig udało się wygrać za 3 razem na poziomie Średniej trudności Uśmiech
Polecam spróbować na klasycznym poziomie Diabelski pomysł Tam to dopiero są emocje Puszcza oko
0 kudosshuwar   @   18:51, 27.12.2020
Mi tam wystarczy ten, który miałem Uśmiech
0 kudosdabi132   @   18:51, 27.12.2020
No na klasyku to jest mordęga. Na średnim jest łatwo.
0 kudosshuwar   @   19:45, 27.12.2020
Gdyby było łatwo, nie podchodziłbym do tego 3 razy Uśmiech
0 kudosDirian   @   19:50, 27.12.2020
Warto tę Mafię ograć? Dwójką byłem zachwycony, ale trójka już mi totalnie nie podeszła.
1 kudosshuwar   @   20:31, 27.12.2020
Ja się bawię świetnie. Wciągająca historia, choć na tą chwilę czuję, że w dwójce bohater był wprowadzany bardziej subtelnie.
0 kudosshuwar   @   22:57, 09.01.2021
Ukończyłem. Fajna giera. Jednak muszę stwierdzić, że dwójeczka miała fajniejszy wątek fabular ny, bardziej rozbudowany, pokręcony, częstsze zwroty akcji, a do tego wprowadzenie głównego bohatera w świat mafii był bardziej przekonywujący. Do tego dialogi współpodróżników w aucie czy radio było znacznie ciekawsze.
0 kudosdabi132   @   19:23, 10.01.2021
Cytat: shuwar
Ukończyłem. Fajna giera. Jednak muszę stwierdzić, że dwójeczka miała fajniejszy wątek fabular ny, bardziej rozbudowany, pokręcony, częstsze zwroty akcji, a do tego wprowadzenie głównego bohatera w świat mafii był bardziej przekonywujący. Do tego dialogi współpodróżników w aucie czy radio było znacznie ciekawsze.

Oj gdybyś grał w pierwowzór, to byś dopiero narzekał, bo tam jako takiego radia w aucie nie było. W remaku również i wątek fabularny został nieco rozbudowany. Wydaje mi się, że i wersja z 2002 była lepsza i ciekawsza dla mnie. Podobalo mi się kiedyś, że można byłlo korzystać z publicznej komunikacji. Mogłem wsiąść do tramwaju kiedy chciałem i pozwiedzać na spokojnie sobie miasto. Tak samo z kolejką napowietrzną czy taksówkami. W remaku to wyłączyli i to jest minus według mnie.
0 kudosMaterdea   @   20:06, 10.01.2021
Cytat: shuwar
Jednak muszę stwierdzić, że dwójeczka miała fajniejszy wątek fabular ny, bardziej rozbudowany, pokręcony, częstsze zwroty akcji, a do tego wprowadzenie głównego bohatera w świat mafii był bardziej przekonywujący.
Obie gry co prawda dzieli całkiem sporo czasu, ale również i pewien zamysł na scenariusz. Mafia była swego rodzaju ewenementem, bo stawiała ówcześnie na wolną i nieco bardziej "filozoficzną" fabułę (co raczej się nie zdarzało). Nie oferowała graczowi wzoru gangstera-bohatera, a bardziej - jak dzisiaj serial Gomorra - prezentowała brudne (oczywiście w pewnych granicach artystycznych, bo symulator przestępczego półświatka toto nie jest Uśmiech ), gnijące od zazdrości i podejrzliwości środowisko lokalnych mafiozów, gdzie - gdy pada cień podejrzeń lub zagrożona jest rodzina - zabija się nawet swoich przyjaciół oraz "sprzedaje" stróżom prawa.
1 kudosshuwar   @   08:00, 11.01.2021
Domyślam się, że w czasach premiery pierwowzoru fabuła mogła być zaskakująca, a przez to bardzo wciągająca i genialna. Oczywiście remake jest nadal wciągający i przyjemny przy ogrywaniu ale, jak pisałem, Mafia II jako następca jedynki miał historię, która rozwijała się bardzo ostrożnie i stosownymi, niewielkimi krokami. Zanim zostaniemy włączeni w szeregi Mafii zajmuje to nam trochę czasu, a dzięki czemu immersja jest znacznie lepsza.
0 kudosGuilder   @   12:41, 11.01.2021
Wszystko jest oczywiście rzeczą gustu. Zgodzę się, że wprowadzenie bohatera do struktur mafijnych w dwójce przebiega wolniej i przez to "realistyczniej", ale tutaj w moich oczach przewaga dwójki nad jedynką się kończy.
W jedynce mamy tę klasyczną mafię ze swojego "złotego wieku" a'la Corleone. Zawsze lubiłem ten okres w kulturze masowej, czy to grach czy filmach. Lata '50, choć bardzo ładnie odwzorowane, poza samochodami nie mają już dla mnie tego klimatu.
Druga rzecz to to, że choć od 1/3 dwójki jesteśmy już całkiem głęboko w tym przestępczym szambie, to wciąż jesteśmy zwykłymi dupkami, a nie "pełnoprawnymi" członkami struktur (dzieje się to dopiero w drugiej połowie). Postać Joego niewątpliwie pogłębia to odczucie. No i niby to wzmacnia realizm, ale wolę grać jako ktoś ważniejszy. Dumny
No i jedynka była dłuższa i oferowała w moim odczuciu większą różnorodność misji. Wyścig, bitka na bejsbole, włam po cichu, napad na bank, misja w starym więzieniu - no, sporo tego było. Z dwójki w pamięć zapadła mi w zasadzie tylko misja, nie wchodząc za bardzo w spoilery, nawiązująca do epilogu jedynki.
Dodaj Odpowiedź