Death Stranding (PC) - okladka

Death Stranding (PC)

Premiera:
14 lipca 2020
Premiera PL:
14 lipca 2020
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa / Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:

ObserwujMam (7)Gram (3)Ukończone (2)Kupię (2)

Opis Death Stranding (PC)
Materdea @ 08:24 29.10.2019
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Śr. długość gry: 67h 28min

+ czaswięcej

Death Stranding to nowa gra znanego japońskiego producenta, Hideo Kojimy. Autor m.in. marki Metal Gear Solid po opuszczeniu firmy Konami dostał finansowe i techniczne wsparcie Sony, dzięki czemu mógł pozwolić sobie na stworzenie nowej gry, przygodowej gry akcji utrzymanej w charakterystycznym dla siebie klimacie.

W Death Stranding wcielamy się w Sama Portera Bridgesa, którego postać odgrywa aktor Norman Reedus. Główny protagonista jest czymś w rodzaju kuriera, a jego zadaniem jest transportowanie różnych dóbr pomiędzy ostatnimi osadami ludzkimi na Ziemi.

Co stało się, że ludzie praktycznie wymarli? W bliżej nieokreślonej przeszłości miało miejsce tragiczne wydarzenie, w ramach którego śmierć zaczęła "wdzierać" się do naszej rzeczywistości. Ludzie masowo umierali, a niewielkie grupy, które pozostały przy życiu walczą teraz bezustannie o przetrwanie.

Największym wrogiem ludzi są teraz tajemnicze mroczne postaci zwane wynurzonymi. Pojawiają się one podczas opadów temporalnych, polując na ludzi. Śmierci unikamy wówczas pozostając w bezruchu, a w miarę potrzeby wstrzymując także oddech. Powolne przemieszczanie się jest jedynym sposobem na ujście z życiem.

Prócz wynurzonych w świecie gry występują bandyci - ludzie, którzy nie chcą "bawić" się w schrony i założyli własne obozowiska. Gromadzą w nich surowce, napadając na innych i kradnąc ich zasoby. Bridges kilkakrotnie się z nimi zmierzy, choć starcia w Death Stranding nie są istotnym elementem rozgrywki.

Na potrzeby projektu nagrano dziesiątki minut scenek przerywnikowych. W każdej występuje wielu znanych aktorów, a wspólnie tworzą one rozbudowaną i zagmatwaną fabułę, tak charakterystyczną dla wszystkich dzieł Hideo Kojimy. Za zaawansowaną grafiką w Death Stranding stoi silnik Decima opracowany przez studio Guerrilla Games, czyli twórców Horizon: Zero Dawn.

Wymagania: Twórcy gry Death Stranding ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Death Stranding (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:25, 15.06.2021
No chyba nie dam rady. Moja wczorajsza sesja z grą trwała ponad 1:30h, a przez ten czas kontrolę nad postacią przejąłem może przez 20 minut? Mam wrażenie, że zamiast gry kupiłem film Dumny

Cała gra będzie taka przegadana?
0 kudosguy_fawkes   @   07:48, 15.06.2021
Nie wiem, jak DS, bo jeszcze nie grałem, ale znając Kojimę, to oglądania pewnie jest sporo - w MGS 4 też mija jakieś pół godziny, zanim zaczyna się grywalna część, a zakończenie to bodaj półtorej. ;)
0 kudosmrPack   @   13:23, 15.06.2021
Cytat: shuwar
No chyba nie dam rady. Moja wczorajsza sesja z grą trwała ponad 1:30h, a przez ten czas kontrolę nad postacią przejąłem może przez 20 minut? Mam wrażenie, że zamiast gry kupiłem film Dumny

Cała gra będzie taka przegadana?
Jak się fabuła rozkręci to z niecierpliwością się czeka na dalszy rozwój wydarzeń Puszcza oko Kojima marzył o reżyserowaniu filmów i tak mu zostało z tymi przydługimi scenkami Dumny Trzeba to jednak przetrawić, ale moim zdaniem warto.
0 kudosBarbarella.   @   21:57, 15.06.2021
Przynajmniej ręce masz wolne i możesz robić co tam lubisz. Rozbawiony
0 kudosshuwar   @   08:23, 16.06.2021
No nie wiem, jednak chciałbym wiedzieć w jakim celu gdzieś idę. Gdyby istniało streszczenie przerywników, albo możliwość puszczania ich w przyspieszeniu...

Ciekawie to chodzenie wygląda, ale znów... kolejne 2h w grze i nie wiele miałem okazji na zapoznanie się z rozwiązaniami w rozgrywce Dumny
0 kudosBarbarella.   @   08:35, 16.06.2021
No ale fabuła Cię nie wciąga ? Teoretycznie po to są te przerywniki nawet przydługie żeby gracza nakręcić na skopanie dupska złolom.
0 kudosmrPack   @   10:26, 16.06.2021
Cytat: shuwar
No nie wiem, jednak chciałbym wiedzieć w jakim celu gdzieś idę. Gdyby istniało streszczenie przerywników, albo możliwość puszczania ich w przyspieszeniu...

Ciekawie to chodzenie wygląda, ale znów... kolejne 2h w grze i nie wiele miałem okazji na zapoznanie się z rozwiązaniami w rozgrywce Dumny
Bardziej męczyły powtarzające się animacje np odbierania przesyłek, których początkowo nie dało się pomijać, a później umożliwiono to w którejś aktualizacji. Poza tym to gra na wiele godzin, a nowe elementy są wprowadzane stopniowo. Nie jest to raczej tytuł do krótkich posiedzeń, szczególnie na początku. Dla mnie to była bardzo relaksująca gra właśnie przez to, że wszystko toczy się dość spokojnie. Oglądnę filmik, idę do kolejnego punktu, odbieram przesyłki, jest ładny widok, włącza się klimatyczna muzyczka, ostrożnie schodzę z górki by nie wywalić się z ładunkiem, uspokajam BB, siadam by odpocząć, docieram wreszcie do bazy, oddaję przesyłki, siadam i piję Monstera, biorę prysznic, idę spać Dumny Tak mijał mi początkowo czas w DS, a później odblokowuje się coraz więcej misji, nowego ekwipunku, który pomaga sprawniej wykonywać obowiązki kuriera i historia staje się coraz bardziej ciekawa. Może na razie nie wszystko ma za dużo sensu, ale im dalej tym więcej elementów układanki zaczyna do siebie pasować. Kojima ma to też do siebie, że nie podaje nic od tak sobie na tacy i pewne rzeczy dopiero później nabierają znaczenia.
0 kudosshuwar   @   15:15, 16.06.2021
No fabuła narazie jest taka… nie chcę za dużo napisać. I to wciśnięcie Ameryki i pałacu prezydenckiego… pompatyczność bije aż nadto. Sam nie wiem. Jeszcze daję szansę.
0 kudosMicMus123456789   @   17:31, 16.06.2021
Ja grę ograłem na PS4, wbiłem nawet platynę, ale do dziś nie wiem o co w fabule chodziło xD Przyznaje ma swoje momenty i potrafi wciągnąć, ale pod koniec gry i tak nie ogarniałem co się dzieje.
0 kudosmrPack   @   17:57, 16.06.2021
Cytat: MicMus123456789
Ja grę ograłem na PS4, wbiłem nawet platynę, ale do dziś nie wiem o co w fabule chodziło xD Przyznaje ma swoje momenty i potrafi wciągnąć, ale pod koniec gry i tak nie ogarniałem co się dzieje.
W głównej mierze motywem przewodnim było połączenie (budowanie go pomiędzy Węzłami za pomocą sieci hiralnej) oraz ogólnie rozważania na temat życia oraz śmierci (spowodowane tytułowym "wdarciem śmierci"). W tym wszystkim znajduje się postać Sama Portera Bridgesa i zmaganie się z jego problemami, a także odkrywanie faktów z przeszłości. Ważna była także relacja jaka nawiązała się pomiędzy nim, a Bridge Baby (jakoś nie do końca lubię rodzime tłumaczenie Łącznikowe Dziecko Dumny ).

Cytat: shuwar
No fabuła narazie jest taka… nie chcę za dużo napisać. I to wciśnięcie Ameryki i pałacu prezydenckiego… pompatyczność bije aż nadto. Sam nie wiem. Jeszcze daję szansę.
Na pocieszenie powiem, że w MGS było tego jeszcze więcej Dumny Patriotyzm, lojalność, oddanie krajowi, walka za ideały... Kojima Cool
0 kudosMicMus123456789   @   19:26, 16.06.2021
Cytat: mrPack
Bridge Baby (jakoś nie do końca lubię rodzime tłumaczenie Łącznikowe Dziecko Dumny ).


Zawsze mogli wymyślić coś dużo gorszego, po za tym mnie osobiście się podobało, tak samo jak skrót w dialogach Szczęśliwy
0 kudosBarbarella.   @   01:19, 19.06.2021
Cytat: shuwar
No fabuła narazie jest taka… nie chcę za dużo napisać. I to wciśnięcie Ameryki i pałacu prezydenckiego… pompatyczność bije aż nadto. Sam nie wiem. Jeszcze daję szansę.

No powiewanie amerykańską flagą może zirytować.
0 kudosshuwar   @   14:46, 19.06.2021
Po około 5h chyba odpuszczam. Nie ciągnie mnie, nie mam tego czegoś, co by mnie cieszyło i zachęcało do powrotu. Nic na siłę.
Zaczynam Frostpunk'a. Aż miło w te gorące dni popatrzeć na mroźne klimaty Uśmiech
Dodaj Odpowiedź