Tales of Arise to produkcja wewnętrznej ekipy firmy Bandai Namco Entertainment, która utrzymana jest w gatunku japońskiego RPG. Jest to siedemnasta odsłona serii Tales of, zapoczątkowana w 1995 roku na konsoli SNES. Za wizją artystyczną stoi Yusuke Tomizawa, osoba odpowiedzialna za markę God Eater.
W Tales of Arise wcielamy się w dwie postacie żyjące na dwóch odmiennych od siebie - zarówno klimatem jak i historią - planetach - Dehna i Rena. Przez wieki ludność żyjąca na tej pierwszej dominowała nad społeczeństwem drugiem, drenując jej zasoby naturalne i wykorzystując ludzi jako kolonistów. Bohaterowie gry chcą odmienić swój los, predestynowany przez samo miejsce urodzenia.
Tales of Arise utrzymane jest w konwencji trzecioosobowej ze wszystkimi cechami charakterystycznymi dla gatunku jRPG. Prowadzimy własną drużynę, której możemy wydawać polecenia, rozwijamy jej umiejętności oraz wykonujemy kolejne zadania główne oraz poboczne. Świat jest na wpół otwarty - poszczególne lokacje to duże, przestrzenne miejsca, lecz połączone ekranami ładowania. Tytuł charakteryzuje się zręcznościowym modelem walki.
Nigdy nie byłem fanem gier jRPG, nie rozumiejąc ich fenomenu. Bardzo specyficzna formuła, gigantyczne miecze, postaci żywcem wyciągnięte z mangi czy innego anime. To nie moje klimaty, ale...Gdy jednak...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler