Blasphemous (PC) - okladka

Blasphemous (PC)

Premiera:
10 września 2019
Premiera PL:
10 września 2019
Platformy:
Gatunek:
Zręcznościowa
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
brak danych
Strona:

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

Opis Blasphemous (PC)
Dirian @ 13:58 05.06.2019
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Śr. długość gry: nie podano

+ czaswięcej

Blasphemous to gra platformowo-zręcznościowa utrzymana w formule metroidvanii, której akcja osadzona została w mrocznym fantasy z charakterystyczną szatą wizualną wykonaną w stylistyce pixelart. Za produkcję odpowiada studio The Game Kitchen.

Fabuła Blasphemous pozwala graczowi wcielić się w Pokutnika - jedyną osobę, która przetrwała masakrę Cichego Żalu. Świat tkwi w niekończącym się cyklu śmierci i odrodzenia. Naszym zadaniem jest uwolnienie świata od straszliwego losu i dotarcie do przyczyny swojej męki.

Rozgrywka Blasphemous to platformówka z elementami zręcznościowymi, której całość osadzona jest na filarach metroidvanii (cechą charakterystyczną jest np. wracanie do odkrytych już lokacji, tym razem z nowymi umiejętnościami, które pozwalają odkryć niedostępne wcześniej ich miejsca), charakteryzująca się wysokim poziomem trudności. Naszym zadaniem jest przemierzanie kolejnych plansz i walka z napotkanymi przeciwnikami - poza pospolitymi poczwarami w trakcie zabawy czekają nas również dużo potężniejsi bossowie, a same lokacje obsiane są pułapkami. Wraz z postępami rozwijamy też umiejętności specjalne bohatera związane z dzierżonym orężem. Całość prezentowana jest w widoku 2D, z charakterystyczną, pixelartową oprawą.

Wymagania: Twórcy gry Blasphemous ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.
Screeny z Blasphemous (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
3 kudosIgI123   @   15:07, 10.04.2024
Blasphemous to moja pierwsza metroidvania, i och boy, cóż to za wprowadzenie do gatunku. Już od początku gra urzeka przede wszystkim klimatem, tworzonym przez niesamowity art style. Krajobrazy są piękne, a modele wrogów, w szczególności niektórych bossów, są groteskowe i odrzucające, ale zarazem tak kunsztownie wykonane że nie można oderwać od nich wzroku. Całości klimatu dopełnia fantastyczny soundtrack.
Poziom trudności jest często bezlitosny, pułapki i przeciwnicy szybko uszczuplają hp, a twórcy checkpointy rozstawili bardzo skromnie. Bossowie są odpowiednio trudni, lecz uczciwi, chociaż by walczyć z niektórymi przydałaby się dodatkowa para oczu, bo dziać się potrafi dużo.
Mój jedyny problem z tą grą to ilość backtrackingu. Teoretycznie nigdy nie trzeba wracać do odwiedzonych już lokacji, a w praktyce skrupulatna eksploracja jest konieczna by wzmocnić postać. Haczyk stanowi to iż bardzo często by dostać się do fantów poukrywanych po lokacjach, lub by wykonać questy poboczne, potrzebne są przedmioty które znajdujemy wiele później. Biega się więc cholernie dużo, a pokonywanie tych samych wrogów i omijanie tych samych pułapek po kilka razy jest nużące. Przyznam się bez bicia że przy około 60% gry wyguglowałem sobie w jaki sposób odblokować szybką podróż między checkpointami, bo bez tego albo bym się zanudził, albo przejście zajęłoby mi dobrych kilka godzin więcej.
Po jedynce było mi wciąż mało i od razu zasiadłem do dwójeczki, która wciąż była na przecenie z okazji wiosennej wyprzedaży. Gorąco polecam.
0 kudosBarbarella.   @   17:00, 10.04.2024
Kompletnie nie dla mnie i nie na moje umiejętności ale duży szacunek dla kogoś kto się jara taką "niszową" jak sądzę produkcją. Uśmiech
1 kudosDirian   @   21:01, 10.04.2024
Cytat: Barbarella.
Kompletnie nie dla mnie i nie na moje umiejętności ale duży szacunek dla kogoś kto się jara taką "niszową" jak sądzę produkcją. Uśmiech


Nie aż taka niszowa, bodajze z 2 mln kopii opchnęli Puszcza oko

0 kudosBarbarella.   @   21:41, 10.04.2024
To pocieszające że ludziska rzucają się nie tylko na baaardzo reklamowane AAAAAAA produkcje. Uśmiech