Book of Demons to nietypowe połączenie roguelike, hack'n'slasha oraz gry karcianej. Za projekt odpowiada debiutanckie, niezależne polskie studio Thing Trunk. Tytuł jest pierwszym z serii Ksiąg osadzonych w tym samym uniwersum, lecz reprezentujących różne gatunki.
Fabuła to nic innego jak satyra historii z pierwszej części Diablo od Blizzarda. Wcielamy się w bohatera, który po latach wraca do rodzinnego miasta zastając je podczas inwazji demonów atakujących z podziemi lokalnej katedry. Należy zaznaczyć, że świat gry składa się w całości z papierowych elementów.
Rozgrywka opiera się na przemierzaniu podziemi po wyznaczonej ścieżce przypominającej szynę i zabijaniu hord przeciwników. Nie zabrakło rzecz jasna łupów w najróżniejszej postaci, od beczek czy skrzynek, aż po skrytki "pułapki", przypominające zabezpieczone kufry grupami potworów z Path of Exile. Ekwipunek oraz umiejętności reprezentują odnajdywane karty, które można umieścić w swoim pasie tworząc aktywną rękę.
Book of Demons pełne jest easter eggów i odniesień do serii Diablo, nie tylko w warstwie fabularnej. Nawet interfejs użytkownika czerpie garściami z klasyki gier hack'n'slash. Grafika stawia przede wszystkim na stylizację oraz prześmiewczy charakter podkreślający humorystykę tytułu.
Regularnie słychać lament malkontentów, że w tych grach już nic nie wymyślą, jesteśmy skazani na kopie kopii i takie tam wieszczenie końca świata. W praktyce, bez przerwy pojawiają się nowe projekty z...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler