
Sekiro: Shadows Die Twice to gra akcji osadzona w alternatywnej Japonii, od włodarzy z From Software odpowiedzialnych za bardzo popularną serię Dark Souls.
Fabuła rozgrywa się w XVI-wiecznej Japonii podczas okresu wojen domowych (Sengoku). Wcielamy się w ochroniarza 10-letniego arystokraty, który zostaje porwany przez samuraja z klanu Ashina, a bohater w wyniku starcia traci lewą rękę. Ocalony przez niejakiego "Rzeźbiarza" otrzymał protezę, która pomoże mu odbić lorda oraz ocalić swój honor.
Tytuł łączy w sobie dynamiczną akcję z elementami skradanki i zręcznościówki. Główne narzędzie walki stanowi "proteza Shinobi" posiadająca specjalne gadżety (np. tarczę czy linę z hakiem), a także nadludzką moc. Same potyczki przypominają bardziej NiOh aniżeli stareńkiego Dark Souls. Na drodze wojownika pojawiają się mityczne bestie, demony, a także mroczni samurajowie. Inspiracje dla nich stanowi zarówno mitologia japońska, jak i poprzednie gry developerów.
Nowość dla From Software stanowi także inne niż dotychczas opowiadanie historii. Zamiast rozrzuconych po świecie strzępków informacji otrzymaliśmy pełnoprawną fabułę z narracją oraz cutscenkami.
Studio From Software tworząc cykl Dark Souls (no, podciągnijmy jeszcze pod to Demon’s Souls) wykopało sobie bardzo solidny fundament, na bazie którego wykreowało genialną i docenianą na całym św...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler