Capitalism Lab wywodzi się z długiej tradycji gier Capitalism, która sięga roku 1995, kiedy Trevor Chan mieszkajacy w Hong Kongu wydał pierwszą jej część.
Produkcja jest symulacją ekonomiczną, dziejącą się jednocześnie w kilku miastach na świecie, choć w pierwotnej wersji rozgrywka toczyła się tylko w jednym mieście. Zadaniem gracza jest stworzenie imperium ekonomicznego, a robi to budując, sprzedając, produkując i wymyślając nowe produkty. Celem, który można sobie postawić jest bycie najbogatszym człowiekiem na ziemi. Gra stara się w realistyczny sposób symulować rzeczywistość, co prowadzi do tego, że nowi gracze mogą mieć pewne trudności w „wejściu” w nią.
Startuje się jako mała firma z niewielkim kapitałem i prawie nieograniczoną ilością możliwych inwestycji. Na początku gry powinno się ustalić plan, jaki chcemy wykonać i w jakich branżach chcemy być aktywni. Najprostszy start jest w branży rolnej, gdyż wymaga najmniejszych nakładów finansowych, a do tego nie potrzebne są wydatki na badania oraz rozwój. Jeżeli chce się trochę bardziej ambitnie podejść do gry, można zacząć np. w branży elektronicznej i w tym wypadku wpada się od razu na głęboką wodę, gdzie bez dużych wydatków na badania trudno jest coś osiągnąć.
Gdy startujemy, w miastach działają tylko lokalne zakłady i sklepy, obsługujące lokalny rynek. W miarę czasu do miast wkraczają duże korporacje, które powoli dominują rynek i stają się poważnymi konkurentami dla gracza. Budując fabryki czy sklepy jesteśmy w stanie dowolnie stawiać pojedyncze jednostki, odpowiedzialne za zakup, sprzedaż, produkcję, magazynowanie czy marketing. Daje to dużo możliwości optymalizacji i urozmaica rozgrywkę.
Dostępne surowce to olej, krzem, drzewo itd. Można je wydobywać i przetwarzać, a następnie sprzedawać do pobliskich fabryk, jak również eksportować do innych miast rozrzuconych po całym świecie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler