Vikings: Wolves of Midgard to gra hack'n'slash od studia Games Farm, znanego głównie z cyklu Air Conflicts.
Akcja gry rozgrywa się w czasach Ragnaroku, ogromnej wojny pomiędzy bogami a gigantami, będącej zwiastunem końca świata. My stajemy na czele ludzi, jako przywódca klanu wikingów Ulfung i musimy odbudować potęgę naszego ugrupowania.
Vikings: Wolves of Midgard czerpie wiele inspiracji z innych gier z gatunku, takich jak Diablo, Loki czy Torchlight. Tytuł jest klasycznym hack'n'slashem, w którym tworzymy swoją postać (wybieramy płeć i wygląd), a następnie przemierzamy kolejne lokacje, likwidując potężne zastępy wrogów i co jakiś czas mierząc się z wymagającym bossem. Do wyboru mamy obszerną listę ekwipunku, który naturalnie zdobywamy w trakcie rozgrywki, kupujemy u handlarza lub wytwarzamy u lokalnego kowala, którego najpierw musimy jednak zatrudnić w naszej stale rozwijanej wiosce. Pierwsze skrzypce grają klasyczne dla wikingów topory i młoty, ale nic nie stoi na przeszkodzie by pomachać mieczem czy postrzelać z łuku. Ponadto nie brakuje tajemniczych talizmanów, dających dodatkowe moce i korzyści.
Twórcy zadbali o system rozwoju postaci, który bazuje na zbieranej w trakcie masakrowania kolejnych potworów krwi. Tę składamy w ofierze bogom, którzy w zamian wynagradzają nas punktami umiejętności, inwestowanymi następnie w kolejne zdolności.
Vikings: Wolves of Midgard oferuje nie tylko tryb dla jednego gracza, ale także moduł sieciowej kooperacji z czterema poziomami trudności. Oprócz tego w grze znajdziemy wariant Nowa Gra Plus dostępny po jednorazowym ukończeniu gry. Możliwe jest także stworzenie postaci hardkorowej, której śmierć jest równoznaczna z końcem zabawy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler