Outlast II to kolejna odsłona cyklu survival horrorów, opracowanego przez ekipę studia Red Barrels. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych gier, do czynienia mamy z akcją obserwowaną z perspektywy pierwszej osoby, a rozgrywka skupia się głównie na rozwiązywaniu łamigłówek oraz unikaniu starć.
Głównym bohaterem Outlast II jest Blake Langermann - dziennikarz śledczy. Współpracując on ze swoją żoną, Lynn, ląduje on awaryjnie na pustyni Sonora, w regionie Supai, gdzie prowadzi go śledztwo w sprawie morderstwa młodej kobiety w ciąży, zwanej jedynie Jane Doe.
Poszukując kobiety Blake musi przemierzyć wioskę odciętą od społeczeństwa oraz wszelkiej cywilizacji. Mieszkająca w niej sekta uważa, że zbliża się już dzień sądu. Są w związku z tym niebywale niebezpieczni i nieobliczalni. Protagonista stara się przeżyć, odnaleźć dziewczynę, a potem uciec.
Ze względu na to, że Outlast II oferuje bardziej otwarty obszar, nieco zmienia się charakter zabawy. Nie jesteśmy już bowiem ograniczeniu do wąskich korytarzy zakładu psychiatrycznego z jedynki. Często możemy skorzystać z wielu ścieżek prowadzących do celu oraz rozwiązania napotkanego problemu.
Gameplay jest bardzo podobny do do tego, który znamy z pierwszej części. Ponownie wcielamy się w skórę postaci, która nie posiada zdolności bojowych, a jej głównym gadżetem jest kamera z noktowizorem, pozwalająca dostrzec w mroku różne przerażające rzeczy. Zadaniem gracza jest przede wszystkim obserwacja otoczenia i umiejętne unikanie zagrożeń, a gdy to zawiedzie - szybka ucieczka.
Outlast II korzysta z zaawansowanego silnika graficznego, generującego klimatyczną oprawę wizualną, pełną nowoczesnych efektów specjalnych.
Pierwsze Outlast było bardzo dobre. Oferowało fantastyczny, mroczny klimat i mimo że nie było przesadnie brutalne, trzymało w napięciu do samego końca. Udowadniało również, że wcale nie trzeba posuwać...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler