The Solus Project to produkcja stworzona przez dwa niezależne studia - Teotl oraz Grip Games. Tytuł miesza w jedną całość kilka gatunków, opierając się głównie na survivalu, czyli walce o przetrwanie.
Gracze wcielają się w kosmicznego podróżnika, który został wysłany z misją znalezienia drugiej Ziemi, gdyż nasza chyli się ku upadkowi. Po kilku latach podróży statek ulega jednak awarii, a my rozbijamy się na niegościnnej planecie. Wszyscy członkowie załogi giną w wypadku, nie mamy łączności z "bazą", więc od teraz jesteśmy zdani sami na siebie.
Rozgrywka obserwowana jest z perspektywy FPP. Gracze eksplorują tajemniczą planetę i odkrywają jej sekrety. Świat jest pełen niebezpieczeństw, więc podczas zabawy musimy uważać chociażby na zmienne warunki pogodowe (burze, tornada itd.), trzęsienia ziemi czy też spadające meteoryty.
Planeta podzielona została na pięć dużych "wysp", połączonych systemem tuneli. Przemieszczanie się pomiędzy nimi nie jest jednak łatwe i nierzadko eksploracja utrudniana jest przez zagadki środowiskowe. Pewnym pocieszeniem jest fakt, że w grze nie walczymy z żadnymi obcymi, a z samym środowiskiem.
Produkcja została stworzona dzięki technologii Unreal Engine 4 od firmy Epic Games.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler