The Talos Principle to gra logiczno-przygodowa, w której akcję umieszczono w uniwersum science-fiction, a wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Za produkcję odpowiada studio Croteam, znane m.in. za sprawą serii pierwszoosobowych strzelanek Serious Sam. W pracach nad produkcją uczestniczył Tom Jubert (FTL, The Swapper) i Jonas Kyratzes (Infinite Ocean).
Fabuła The Talos Principle przenosi gracza do odległej przyszłości, w której na świecie nie ma już ludzi, lecz ich kultura nadal istnieje - w mieście robotów. Niczym wybudzony z głębokiego snu, znajdujemy się w dziwnym, sprzecznym świecie starożytnych ruin i nowoczesnej technologii. Gdy pewne bóstwo (stwórca?) nakazuje Ci rozwiązanie szeregu coraz bardziej skomplikowanych łamigłówek, musisz w końcu zdecydować, czy masz wiecznie pokładać w nim wiarę, czy zadać trudne pytania: Kim jesteś? Jaki jest twój cel? I co zamierzasz z tym zrobić?
Rozgrywka The Talos Principle reprezentuje zapomniany już gatunek gier przygodowych nastawionych na rozwiązywanie zagadek środowiskowych związanych np. z fizyką. Gameplay polega na przemierzaniu kolejnych, dziwnych lokacji, w których trzeba rozwiązywać mniej i bardziej skomplikowane łamigłówki, będące "częścią metafizycznej metafory inteligencji i poszukiwania sensu w świecie skazanym na zagładę". Łącznie deweloperzy przygotowali ponad 120 zadań. By dobrnąć do końca każdego z nich należy m.in. przekierowywać drony, wyłączać mechanizmy obronne czy też replikować czas.
Od czasów Portala 2 nie miałem przyjemności grać w logiczną produkcję aż takiego kalibru. Po spędzeniu kilku godzin z The Talos Principle wiem już, że nie jest to tak wielkie dzieło, jak projekt studi...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler