El Matador to gra czeskiego studia Plastic Reality, opowiadająca o agencie DEA, o kryptonimie ,,El Matador''. Celem naszego protegowanego jest rozbicie kartelu narkotykowego El Toro. Dodatkową motywacją dla bohatera jest fakt, że kartel odpowiada za śmierć jego brata. Kierowany rządzą zemsty El Matador zrobi wszystko, by każdy łamiący prawo przestępca wylądował za kratkami.
El Matador to przede wszystkim szybka akcja. Protagonista korzysta z rozbudowanego arsenału broni, wśród których są karabiny, pistolety, strzelby, a nawet wyrzutnie rakiet. Co ważne, w obliczu przeważających sił wroga, można skorzystać z rozwiązania przypominającego Bullet Time. Czas wówczas zwalnia, a my możemy z większą precyzją zdejmować oponentów. System przypomina ten zastosowany m.in. w serii Max Payne.
El Matador działa na autorskim silniku, który umożliwił twórcom zaprojektowanie szczegółowych lokacji oraz fotorealistycznych animacji i efektów cząstkowych, jak chociażby ogień. Oprawa dźwiękowa także stoi na wysokim poziomie. W grze twórcy zaimpletowali także bullet-time, znacznie podnoszący satysfakcję i efektowność rozgrywki. Dobre wrażenie może także zostawiać po sobie sztuczna inteligencja przeciwników; są oni celni, unikają kulek, a także potrafią flankować lub okrążyć naszego bohatera.
Wkład w encyklopedię mieli: bat2008kam, gregory16mix,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler