EARTH 2160 to strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do znanej serii Earth. Gra powstaje w polskim studio developerskim Reality Pump. Akcja tej części stanowi kontynuację wydarzeń z poprzednich części i rozgrywa się po zniszczeniu Ziemi. Walka toczyć się będzie o wszystkie planety naszego systemu.
W grze pojawią się cztery strony konfliktu: znane z wcześniejszych części gry: Dynastia Euroazjatycka (ED), Korporacja Księżycowa (LC), Zjednoczenie Cywilizowanych Stanów (UCS) oraz Obcy – nowy pretendent do objęcia władzy w Układzie Słonecznym. Każda z czterech ras dysponuje odmienną techniką, a co za tym idzie różnić się będą ich drzewa wynalazków i technologii; w inny sposób pozyskiwać będą teren i rozbudowywać zaplecze gospodarcze.
Gra wykorzystuje najnowszy silnik Earth-4. Ten całkowicie nowy, niedawno opracowany system graficzny pozwala odwzorować obraz z niespotykaną ilością szczegółów, ograniczoną wyłącznie przez stosowany sprzęt. Wewnętrzny moduł renderowania T&L bezpośrednio obsługuje "pixel shaders" i obliczenia szkieletowe na nowoczesnych kartach graficznych. Technologia "pixel shaders" służy do generowania na różnego rodzaju powierzchniach odblasków pochodzących z wielu różnokolorowych źródeł światła; umożliwia odwzorowanie realistycznie wyglądających płynów o dynamicznym, ciągle zmiennym wyglądzie.
Cechy:
- 4 grywalne stronnictwa o odmiennych podstawowych technologiach i możliwościach.
- Każde stronnictwo ma do dyspozycji ponad 13 podstawowych budynków i ponad 13 podstawowych jednostek.
- Różnorodne rasy przeciwników, jednostki specjalne i postacie niezależne.
- 4 kampanie dla jednego gracza, z których każda obejmuje 7 misji.
- 10 map dla trybu potyczki.
- 4 tryby rozgrywki wieloosobowej na 10 mapach.
- Zapisywanie rozgrywki wieloosobowej i dołączanie do trwających rozgrywek.
- Serwer EarthNet, obsługujący drabinkę graczy i ligi.
- Modułowy system budowy jednostek. Każda jednostkę można zbudować następujących części: podwozie, pancerz, silnik, dopalacze, działka (maksymalnie 8), generator osłony i moduły broni cząsteczkowej i tarczy. Liczba różnych konfiguracji jednostek jest niezliczona.
- Jednostki można przechowywać w hangarach, które można szybko opuścić w celu zaskoczenia wroga.
- Jednostki można wytwarzać bezpośrednio w hangarach.
- Realistyczny, zmiennokształtny teren wielokrotnie pokrywany teksturami.
- Wszystkie przerywniki filmowe są wyświetlane przez engine gry i generowane w czasie rzeczywistym.
- Holograficzny przezroczysty interfejs bez tradycyjnych paneli.
- Okna widoku z kamer wyświetlają obraz widziany z perspektywy pierwszej osoby.
- Menu główne z filmami wyświetlanymi w tle (generowanymi w locie).
- Ponad 12 wirtualnych agentów. Te specjalne postacie mają silne charaktery i wywierają znaczący wpływ na rozgrywkę. Każdy agent ma kilka cech specjalnych, pochodzących z 20 kategorii.
- Gospodarka jest oparta na trzech rodzajach surowców - wodzie, metalu i krzemie. Każde surowiec ma trzy różne źródła. Na różnych mapach występują odmienne rodzaje metalu. Kolor, wytrzymałość, szybkość i siłą pancerza jednostek zależą od użytego metalu. Liczba wszystkich źródeł surowców wynosi 18 (3 dla wody, 3 dla krzemu i 12 dla metalu).
- Rozgrywka wieloosobowa z udziałem maksymalnie 8 graczy.
- Dostępne zapisywanie gry w rozgrywce wieloosobowej.
- Możliwość dołączania do trwającej rozgrywki.
- Tryb obserwatora gry wieloosobowej, powtórki.
- Możliwość włączania gracza komputerowego do rozgrywki wieloosobowej.
- Edytor światów E2160 w postaci zewnętrznego programu
- Wewnętrzna obsługa funkcji cieniowania pikseli 1.0, 1.2, 2.0 i 3.0.
- Zestaw programistyczny EarthC (język programowania) na potrzeby tworzenia modów.
- Pełna obsługa standardu Unicode.
Wkład w encyklopedię mieli: winster,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler