The Elder Scrolls Anthology to kompilacja wszystkich pięciu części jednej z najpopularniejszych serii gier wideo.
The Elder Scrolls: Arena
The Elder Scrolls: Arena to pierwsza gra z sagi rozgrywanej w Tamriel. Akcja toczy się w olbrzymim świecie heroic-fantasy, zasiedlonym przez 18 różnych ras. Gracz eksploruje olbrzymie połacie terenu, patrząc z oczu swojego bohatera. Do zwiedzenia jest ponad czterysta miast i wiosek, a także lochy i labirynty, w których kryje się ok. 2500 magicznych przedmiotów.
Rozgrywka w The Elder Scrolls: Arena jest całkowicie pozbawiona liniowości, umożliwiając wybór dowolnego sposobu postępowania. Jedyne czego należy się trzymać, to wątek fabularny, choć i w tym przypadku nic nie jest narzucone. Podążać nim będą więc tylko osoby, które chcą poznać całą przygotowaną na potrzeby gry historię. Rolą gracza jest uratowanie Imperatora więzionego w twierdzy w innych wymiarach. Aby tego dokonać, trzeba znaleźć osiem części magicznego artefaktu i złożyć go w całość...
więcej
The Elder Scrolls II: Daggerfall
The Elder Scrolls II: Daggerfall to gra o gatunku cRPG, opracowana i wydana przez firmę Bethesda Softworks. Projekt charakteryzuje się ogromnym, otwartym światem, jak również mnóstwem misji, zarówno głównych, jak i pobocznych. Najważniejszą cechą gry jest swoboda.
Jak na RPG przystało, głównym zadaniem gracza, jest eksploracja świata, wykonywanie questów, walka z przeciwnikami oraz poprawianie umiejętności prowadzonego bohatera. Na potrzeby gry przygotowano rozległy świat, składający się z lochów, jaskiń, wielkich wyżyn oraz nizin. Przemierzenie wszystkich zajmuje mniej więcej dwa tygodnie, co jest testamentem tego, jak duży wirtualny obszar okupuje...
więcej
The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls III: Morrowind jest grą z serii słynnych RPG-ów obsypanych nagrodami, zarówno przez graczy, jak i recenzentów z całego świata. Jej dwie wcześniejsze odsłony: Arena (1994) i Daggerfall (1996) zostały uznane za najlepszcyh przedstawicieli gatunku RPG, w latach, w których się ukazały, a "trójka" kontynuuje ten trend, podbijając serca fanów wirtualnej rozrywki na całym świecie.
Morrowind to epicka opowieść z zakończeniem, które za każdym razem może być inne. Gracz wciela się we własnoręcznie stworzonego bohatera, którego zachowanie ma realny wpływ na jego charakter oraz na otaczającą rzeczywistość. Dwie opcje rozgrywki tj. podążanie zgodnie z główną fabułą oraz swobodna eksploracja terenu zapewniają wiele godzin wspaniałej zabawy. W obu przypadkach rozległy świat prowincji Morrowind dostarczy wielu wrażeń...
więcej
The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion to czwarta odsłona słynnej serii The Elder Scrolls, stworzonej przez studio Bethesda. Projekt po raz kolejny przenosi nas do świata Tamriel, a fabuła tym razem kręci się dookoła tajemniczych wrót.
Historia przedstawia nam królestwo, bez króla. Umiera imperator Tamriel, a na jego miejsce nie ma następcy. Co gorsze, wszędzie dookoła zaczynają się wrota Oblivionu, a przez nie, do Tamriel wkraczają przeróżne bestie i demony. Świat opanował chaos, a główny bohater produkcji - w tej roli gracz - musi postarać się znaleźć porządek i równowagę. Tylko w ten sposób królestwo uniknie zagłady i będzie mogło dalej prosperować. Co ciekawe, sprawa jest dość skomplikowana, albowiem w samym środku przedstawionej nam historii zalągł się ogromny, złowrogi spisek...
więcej
The Elder Scrolls V: Skyrim
Kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony zwolenników na całym świecie, zapewniając ciekawą fabułę, intuicyjny system rozwoju bohatera oraz dziesiątki godzin dobrej zabawy.
The Elder Scrolls V: Skyrim nie jest bezpośrednią kontynuacją fabuły poprzednika, a całkowicie nowym rozdziałem, którego akcja rozgrywa się mniej więcej 200 lat po wydarzeniach ukazanych w "Oblivionie". Imperium zaczyna tracić swe ziemie na rzecz nacji Elfickiej, która niegdyś była pod jego władaniem. Nikt nie jest jednak skory bronic swych ziem, a ci, którzy próbowali stawiać opór zostali po prostu zgładzeni. Momentem przełomowym okazuje się śmierć króla Skyrim, to ona rozpoczyna wojnę domową i wprowadza chaos pomiędzy ludzi. Gracz, jako zupełnie nieznany niewolnik musi wspiąć się na wyżyny, zaprowadzić porządek i uratować krainę przed całkowitą zagładą. Ta nadejdzie natomiast w formie proroctwa o nordyckim bogu zniszczenia, który przybrał formę gigantycznego smoka. Jedyną nadzieją jesteśmy my, wszak w naszych żyłach płynie smocza krew...
więcej
Wkład w encyklopedię mieli: Dirian,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler