Age of Wonders III to kolejna odsłona gier strategiczno-erpegowych od studia Triumph Software. Jest to powrót cyklu po ponad 10 latach nieobecności na rynku.
Historia rzuca nas między różnymi postaciami uwikłanymi w konflikt na linii Wspólnoty oraz wolnych ras. Pierwsza z wymienionych nacji to klasyczni, postępowi obywatele nowego świata, którzy chcą reformować społeczeństwo bez zgody konserwatywnego trzonu - wspomnianych wolnych ras, czyli pradawnych oraz nieśmiertelnych elfów oraz spersonifikowanych smoków. Wspólnotę reprezentują głównie ludzie oraz orkowie.
Cechą charakterystyczną kampanii dla pojedynczego gracza jest fakt, iż kolejne misje pozwalają nam wcielić się w postaci, które uprzednio grały drugoplanowe role. Dzięki temu rotacyjnemu systemowi możemy dogłębnie poznać każdą z ras i dostatecznie dobrze opanować taktyki.
Rozgrywka opiera się na ciągłej ekspansji niedostępnych terytoriów. Przejmowanie wrogich (ale kto powiedział, że bez sojuszniczych?) miast, poszerzanie wpływów oraz rekrutacja kolejnych oddziałów to nasz chleb powszedni. W poszczególnych oddziałach może znajdować się tylko sześć jednostek, ale bez znaczenia, jakiego typu. Tworzymy wszelkiej wojaków wszelkiej maści: dostępni są łucznicy, pikinierzy, konnica, ciężkie tarany, ale także osadnicy do tworzenia nowych włości.
Walka prowadzona jest w systemie turowym, więc każda grupa ma określoną liczbę ruchów w naszej kolejce. Zaawansowana SI nie zasypia gruszek w popiele i dzielnie kombinuje, jak zajść nasze pozycje od tyłu bądź flanki, jak wpędzić gracza w pułapkę. Ponadto potyczki stworzono na modłę cyklu Total War od studia Creative Assembly, gdzie możemy dojść do momentu, w którym jednocześnie na mapie widzimy 24 jednostki walczące o dominację!
Wraz z kolejnymi zwycięstwami, gdy takowego w oddziale posiadamy, awansuje nasz generalissimus, przywódca, pan i władca. Dzięki temu nabyte punkty rozlosowujemy pomiędzy poszczególne bonusy (zarówno pasywne jak i aktywne) w odpowiednim oknie. Naturalnie, także poszczególne oddziały - o ile po drodze nie zginą - wchodzą na wyższe levele, jednak ich omija proces otrzymywania nowych umiejętności.
Age of Wonders III oferuje nie tylko tryb fabularny, ale również i multiplayer, lokalny wariant hot-seat oraz zwykłe pojedyncze scenariusze. Produkcja została oparta o nowy silnik graficzny, zdolnym generować wodne refleksy, gęste obłoki na niebie oraz szczegółową roślinność.
Blisko 10 lat musieli czekać fani marki Age of Wonders na jakiegokolwiek kontynuatora spuścizny pozostawionej przez drugą odsłonę serii, okraszoną podtytułem Tron Czarnoksiężnika. Triumph Studios, twó...
Kto nawet nie kojarzy kultowych „Hirołsów III” może już się pakować i wychodzić ze spotkania Anonimowych Fanów Gier Fantasy z Turowym Systemem Walki. Tak, dobrze przeczytaliście – na...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler