Antichamber to niezależna gra traktująca o eksploracji. Za produkcję odpowiada Alexander Bruce, znany jako Demruth. Jest to deweloper, który mocno eksperymentuje, tworząc projekty w stylu Snake'a działającego na silniku Unreal Engine.
Rozgrywka polega na odkrywaniu kolejnych tajemnic z pozoru zwykłego labiryntu, który jednak taki nie jest. Pomieszczenia same zmieniają kształt, tworzą się i niszczą. To samo może robić osoba grająca, która z czasem poznaje kolejne techniki na przejście dalej, w tym manipulowanie materią.
Szczególną uwagę przykuwa dziwny styl graficzny i wszędobylska psychodelia. Oprawa dźwiękowa została stworzona przez Siddhartha Barnhoorna i Robina Arnotta. Program działa na silniku Unreal Engine 3.
Pierwotnie Antichamber było modem do gry Unreal Tournament 3, który nazwano Hazard: The Journey Of Life. Zaprezentowano go w 2009 roku na Tokyo Game Show podczas konkursu Sense of Wonder Night. Tytuł na tyle spodobał się ekipie Epic Games, że poinformowali Demrutha o niezapowiedzianym wtedy Unreal Development Kit, czyli darmowej wersji UE3. W późniejszych latach mod przerodził się w pełnoprawny produkt - Antichamber - i był pokazywany niemal na wszystkich ważniejszych imprezach dla gier niezależnych, od Independent Games Festival po PAX. Tytuł jeszcze przed oficjalną premierą został zdobył wiele nagród i wyróżnień.
Od dłuższego czasu gry starają się być czymś więcej, niż tylko dostawcami rozrywki na kilka godzin. Developerzy eksperymentują z formą, dotykają ważkich tematów i niejednokrotnie powołują do życia two...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler